[Akai.sys] Wazig verschil in program weergave

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heya!

Als ik het ene programma in Akai.sys weergeef ziet het er zo uit:

deze.JPG

de volgende zo:

dezedan.JPG

Waarom kan ik m'n parameters niet tweaken en wtf is de rede hiervoor?

O,ja, iemand nog een manual van Akai.sys 2.53 voor S5/6000 liggen, de huige versie is enkelt voor Z4/8 en dat werkt niet helemaal ideaal.

Laatst gewijzigd:
Ja, dat heb ik ook wel 's gehad, zomaar van het ene op het andere moment de hele onderkant eraf. Ik weet alleen helaas niet meer hoe ik het toen opgelost heb.

Voor ak.Sys 2 i.c.m. een S5/6000 kun je gewoon de v1.0 manual (met addenda) gebruiken: Haal 'm hier!

Niet lullig bedoeld, maar dit is dan een pc kwaal.
Heb dit nog nooit met mijn Mac aan de hand gehad.

Origineel geplaatst door mikemix
Niet lullig bedoeld, maar dit is dan een pc kwaal.
Heb dit nog nooit met mijn Mac aan de hand gehad.

}:|
Bij mij werkt AKsys prima...gewoon op pc.

Ik kan het inderdaad ook vrij makkelijk veroorzaken door (zoals in die andere thread stond) een nieuw programma aan te maken met de default naam, die naar m'n desktop te slepen, weg te gooien op de Akai, en dan terugslepen.

Hoe kom je eigenlijk aan die themes? 8)
Ik heb er maaar 2...Op de akai site staan ze niet volgens mij.

[edit] Ben nu de nieuwe versie aan het downloaden..:stupid

bestaan deze themes ook voor de z8 of alleen voor de s series?

Wat betreft het probleem van de topicstarter. Ik krijg dit ook af en toe bij mijn z8, maar dan druk ik op de knop " open" en opent zich de rest van het scherm. Dit is een soort van extra feature, voor als je veel programs op een scherm wil hebben.

Ik zie alleen niet waar bij jou die knop zit.

Ik ben een work-around tegengekomen op internet.

Je moet regedit opstarten bij winsows>start>uitvoeren
Dan moet je naar HKEY_CURRENT_USER\Software\AKSys en dan de hele map verwijderen.
Die staat op de linkerkolom.

Je moet wel weer je themes en aksys gebruikersinstellingen opnieuw instellen.

Ik heb het geprobeerd en het werkte. :)

Voor het schermprobleem heb ik nog geen oplossing. De blauwe bar drukken, filenaam aanpassen of in win98 modus draaien. Het helpt niet. Is er mischien een mildere methode dan regedit?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Is er mischien een mildere methode dan regedit?
Je kan natuurlijk best eerst je registry backup'en door hem eerst te exporteren.
Als de fix dan niet het gewenste effect heeft kan je hem altijd terug importeren.

mmm heb wel de regel gevonden die 'fout' is.

De program die niet goed werkt staat er ook bij (in je registry). Als je die specifieke regel weghaalt dan doet ie het ook..Dit lijkt me wel snel te fixen door Akai of heb ik het mis?
Je hoeft hierdoor niet alle instellingen opnieuw te veranderen.

Origineel geplaatst door cream
mmm heb wel de regel gevonden die 'fout' is.

De program die niet goed werkt staat er ook bij (in je registry). Als je die specifieke regel weghaalt dan doet ie het ook..Dit lijkt me wel snel te fixen door Akai of heb ik het mis?
Je hoeft hierdoor niet alle instellingen opnieuw te veranderen.

Welke regel is dit? Ik verbeter deze dan liever handmatig.

moet ik zo ff nakijken. Hollowsun zegt dit trouwens:

There is no problem - it's a feature on the Windows version!!!!

It was an idea of the Windows programmer to make the window smaller (especially when lots of programs are open) to reduce screen clutter.

It wasn't implemented on the Mac version so I don't know how you get it to toggle between the two displays (do you? - it would be handy to publish here if you do coz I am buggered if I can remember... some obscure mouse/modifier key combination as I recall).

But, as I say, it's not a "problem" (unless you can't get back to the 'full' panel of course!)

Steve

Origineel geplaatst door mikemix
Dat bevestigt iig mijn post wbt Mac gebruik.
Dus wéér een feature die de Mac niet kan! 8o)

Vergelijkbare discussies

Back