Filmpje 303 historie

trash

Ouwe rot
Bassline Baseline is a video essay that investigates the invention, failure and subsequent resurrection of the mythic Roland TB-303 Bass Line music machine in the last two decades of the 20th century. The narrative seeks to invite thoughts on technological mediation within product innovation and creative expression. The dead-panned 'documentary' video attempts to explore how and why creative tools fail and how increasingly more options, parameters or intermediaries devised during a tool's research and development phase don't necessarily lead to increased expressivity or virtuosity during the tool's lifetime of actual use, unless the super-structure of its cultural context is dramtically reconsidered.

klik hier

Het begin is een hele tijd een zwart scherm. Na een halve minuut van gelul van de voice over begint de film pas.

Ik krijg 'm niet fullscreen :confused:

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Het begin is een hele tijd een zwart scherm. Na een halve minuut van gelul van de voice over begint de film pas.

Ik krijg 'm niet fullscreen :confused:

En het begin klopt, maar dat duurt niet lang, daarna heb je gewoon beeld.
Heb je toevallig quicktime alternative?

Nee, heb Quicktime 6.5.1.

Misschien dat de film ergens in mijn cache is opgeslagen, zodat ik 'm niet in IE hoef te kijken, hopelijk helpt dat.

Ja, lök filmpje.

Dat stukje over de mc-303 die een hit is geworden, daar moest ik wel bij glimlachen.

Beetje gekke voorbeelden trouwens later in de film, over The Prodigy en Madonna. Die geluiden kunnen zo uit andere synths komen dan een 303, klinkt niet echt specifiek 303 wat mij betreft.

Dat verhaal over Madonna en The Prodigy vond ik ook niet waterdicht maar zal waarschijnlijk wel meer bedoeld zijn geweest om uit te leggen op elke manier dergelijke geluiden getweaked worden en hoe groot de populariteit van dergelijke geluiden vandaag de dag nog steeds is.

Ja, lök filmpje.

Dat stukje over de mc-303 die een hit is geworden, daar moest ik wel bij glimlachen.

Beetje gekke voorbeelden trouwens later in de film, over The Prodigy en Madonna. Die geluiden kunnen zo uit andere synths komen dan een 303, klinkt niet echt specifiek 303 wat mij betreft.

Dat klopt, maar weet die gast veel:D

Ja, lök filmpje.

De MC-303 is echt een hit geweest hoor.
Heel veel idioten hebben dat ding gekocht.
Iedere rund wou een 303!

schitterend om dit eens allemaal te zien :)
toch nog wat bijgeleerd :)

Leuk om te zien dat zo'n "on"ding nog steeds gebruikt wordt in de
hedendaagse popmuziek. Jammer van die Microsoft Sam vent.

Leuk man!
Zou die te lijpe lead in dat nmr van de Prodigy echt een 303 zijn....zou wel kunnen...maar dan is het wel vooral het effect wat zo onwijz leip is...ennuh de programmering natuurlijk ;)

hmm... er wordt gesproken van de "poging" van roland om de tb303 te reïncarneren in de mc303, maar er wordt gezwegen over andere pogingen, zoals bvb de mc09 phraselab...

Back