Audiocd afspelen over Audiophile 2496

Barend Noordam

Ingeburgerd
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik wil graag mijn audiocd's kunnen afspelen via mijn cd-romspeler naar mijn audiophile geluidskaart.

eeeuh instellen in windows i.p.v. onboard kaartje dus je audiophile als geluidskaart selecteren.

...en niet vergeten dat je een audio-kabeltje vanaf je CD-speler op je kaart moet prikken.
(Kan dat, bij een Audiophile? Of kan je 'm digitaal afspelen via de IDE-kabel?)

zie je wel op je controlpanel van de audiophile iets? slaat daar iets uit? weet je in ieder geval dat er geluid geproduceerd word...

Er is verder geen aparte audiokabel ingang op de audiophile, dus het moet denk ik digitaal, maar ik weet niet hoe ik dat kan instellen via windows me

Origineel geplaatst door Alex Omega
zie je wel op je controlpanel van de audiophile iets? slaat daar iets uit? weet je in ieder geval dat er geluid geproduceerd word...

Er slaat verder niks uit

Origineel geplaatst door Alex Omega
wanneer heb je dan wel geluid?
Als ik bijvoorbeeld een spel speel vanaf de harde schijf, het geluid wordt dan wel normaal weergegeven, en als ik een synth instuur naar de pc via de geluidskaart wordt dat ook weergegeven. Mp3tjes die op de harde schijf staan worden ook gewoon afgespeeld.

Ik heb wel ergens gelezen dat sommige oudere cd spelers geen digitale omzetting via eide ondersteunen. Ik kan die optie ook niet inschakelen in het configuratiescherm. Maar ik heb een samsung cd-rw van misschien 2 jaar oud, die zou dat toch moeten kunnen? Uit de handleiding van dat ding word ik ook niet veel wijzer.

2 jaar oud? mijn pc is 3 jaar oud dus dat kan het niet zijn lijkt me..

Origineel geplaatst door Barend Noordam
Ik heb wel ergens gelezen dat sommige oudere cd spelers geen digitale omzetting via eide ondersteunen. Ik kan die optie ook niet inschakelen in het configuratiescherm. Maar ik heb een samsung cd-rw van misschien 2 jaar oud, die zou dat toch moeten kunnen? Uit de handleiding van dat ding word ik ook niet veel wijzer.
Als je 't niet in kan schakelen, kan 't niet. Ligt niet aan de leeftijd.
Als dat audio-kabeltje er niet is, zal je dus geen geluid krijgen.

En dat je vanaf de harddisc e.d. wel geluid hebt, is logisch: dat is een hele andere bron voor het geluid. Heeft er geen klap mee te maken :)

Staat je cd speler wel aangevinkt in de windows 'mixer' en staat het volume van je cd speler wel open op diezelfde mixer?

Origineel geplaatst door Travux
Staat je cd speler wel aangevinkt in de windows 'mixer' en staat het volume van je cd speler wel open op diezelfde mixer?

Wat bedoel je met de windows `mixer'?

waarom niet gewoon afspelen met winamp,die cd?
winamp heeft een cdreader plugin
dan wordt de cd digitaal afgespeeld

Origineel geplaatst door Barend Noordam
Wat bedoel je met de windows `mixer'?

Windows heeft een soort mengpaneeltje waar je de volumes van verschillende bronnen harder of zachter kunt zetten. Bijvoorbeeld Wave, Line (cd) en nog wat andere. Meestal staat ie rechtsonder in je taakbalk, anders even via het configuratiescherm openen.

Back