Luistertips gevraagd.

Wat elektro-dingen:
- VNV Nation
- Covenant
- Apoptygma Berzerk
- Wolfsheim
- Project Pitchfork
- Mesh
- Welle:erdball
- Wumpscut
- God Module
- Seabound
- Haujobb
- Assemblage 23
- Feindflug

burnt friedman, jan jellinek, vladislav delay, SKAM, autechre, funckarma, duplex, alles op viewlexx - dub - clone, brian eno (another green world, before and after science), front 242, daf, nitzer ebb, derrick may, carl craig, mad mike, ur, martian, scion, basic channel, rhythm & sound, monolake, FSOL, boards of canada, gescom, alles op ~scape, traktor, jeroen, like a tim, anal intruder, coil, anthone child, mike harris, king tubby, lee perry, prince far-i, merzbow

check ook de dingen op het duitse international deejay gigolo label...soort quirky electro/techno met humor..

MJ Cole- tis two-step (moet je van houden), maar g*dverd*mme wat kan deze man produceren!! gelikte SHIT!!

Verder ook erg knap arrangeer- en programmeerwerk van onze Berlijnse vrienden Jazzanova...(hoewel ik remixen wat anders vind dan van 'scratch' een track opbouwen)

Als je van echt roff houdt, check de nieuwe Roots Manuva
'Run Come Save Me' . Mix van snoei harde Hip Hop en Dub. Deze man heeft zeker een compressortje of drie gebruikt denk ik zo.

Re: Luistertips gevraagd.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Hello,

ik luister onwijs veel muziek, in allerlei genres, maar de laatste tijds vind ik nog maar weinig dingen die ik echt super vindt.

Misschien is het tijd voor totaal iets anders. Fantastische psychedelic chillout:

"Shpongle - And the day turned to night" (20 minuten)

...en wie weet slaat het aan, dit vind IK dus S U P E R. Wat een muziek! Wat een productie!! Er zijn gewoon geen woorden voor.. :halleluja

Laatst gewijzigd:
20 minuten? wat is dat voor een ambient poep

Dead in vegas, briljante new-wave elektrorock.
Fischerspooner, experimental elektroshit.
Mazzy star, geniale fragiele engelenstem met acoustische gitaarbegeleiding waar je stil van wordt...

morcheeba

Origineel geplaatst door Pjotr G
20 minuten? wat is dat voor een ambient poep

sorry, ik zal m'n post wel ff aanpassen... en het is geen "poep", dat kan ik je verzekeren

Hey Shpongle ken ik ook! ik heb het nu effe opgezet om weer is even te luisteren. Kicken ambient!

vast ook bekend met Orb, Life Before Land??

Funxiun on the Modern Classic tip:

John Adams - El Dorado
Steve Reich - Variations (beat eronder en je hebt Robert Hood!)

R.

Ga verder en verras me met goede muziek... :peukie:

Dingen die ik hier nog niet gezien heb:
Pere Ubu - Modern Dance (de eerste elpee=meesterlijk, de eerste EP nog meer)
Velvet Underground.... (Rock And Roll is mijn all-time favourite popnummer... )
United States Of America... (weirde amerikaanse band uit de 60-ies)
Liz Phair: Exile in Guyville... Sonic Youth... Galaxy 500 (!)
En vele anderen.....

OPude bands kunen dus ook

OPude bands kunen dus ook

Blijkbaar kunnen oude muziek tips ook
My alltime favourite albums:

Marvin Gay What's goiin on
Antonio Carlos Jobim Wave
Stevie Wonder Innervisions, songs in the key of life
Earth wind and fire I am, en Faces(een geflopte dubbel album, maar zeer onderschat)
Roxy Music Avalon
Doinald Fagen the Nightfly

Momenteel luister ik naar Macy Gray
en kan het ook niet helpen maar ook de CD van Ta.tu.
maar dat zal eerder iets met Trevor Horn te maken hebben.

Back