Aantal voices op MicroQ

seiko

Unprofessional Abuser
Heeft iemand een idee hoe ik kan te weten komen hoeveel voices een MicroQ heeft ?
Normaal gezien 25, uitgebreid 75.
Het is nl zo dat een tijd geleden bij Musicstorekoeln een actie deed : blauwe MicroQ + uitbreiding 75 voices + Steve Kay Sounds CD (toevallig nog iemand die er zo een kocht en me dit kan bevestigen ?). Ik kocht er toen een maar
ik verkocht deze synth onlangs en de koper beweert dat het een 25-stemmige versie is (al weet ik niet op basis waarvan).
Graag had ik dus geweten hoe ik het aantal Voices kan te weten komen zodat we kunnen zien wie nu gelijk heeft.

Alvast bedankt,
Patrick

Dat kan vrij makkelijk en zelfs op meerdere manieren.

1. De makkelijkste: bij het opstarten. Je ziet een boot up scherm waar staat 'Up to 75 voices" als er een extra voice board in zit.
  2. Als je in global menu doorscrollt naar versie info, meen ik dat er de melding "exp" of "ex" is terug te vinden ergens. Kan dat hier momenteel even niet checken.
  3. Als je de microQ in factory test mode opstart (inst 1 + global ingedrukt houden bij opstarten), kun je de extra dsp's zien en testen. Zie je ze niet in de test, dan zijn ze er dus niet (geen voice board), of is er iets mis.
    [/list=1]

Je zou eventueel ook 4 toetsen in unison mode (6 notes) kunnen aanslaan. Je hoort dan snel of er note stealing plaatsvindt (bij 25 voices) of niet.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Dat kan vrij makkelijk en zelfs op meerdere manieren.

1. De makkelijkste: bij het opstarten. Je ziet een boot up scherm waar staat 'Up to 75 voices" als er een extra voice board in zit.
  2. Als je in global menu doorscrollt naar versie info, meen ik dat er de melding "exp" of "ex" is terug te vinden ergens. Kan dat hier momenteel even niet checken.
  3. Als je de microQ in factory test mode opstart (inst 1 + global ingedrukt houden bij opstarten), kun je de extra dsp's zien en testen. Zie je ze niet in de test, dan zijn ze er dus niet (geen voice board), of is er iets mis.
    [/list=1]

Je zou eventueel ook 4 toetsen in unison mode (6 notes) kunnen aanslaan. Je hoort dan snel of er note stealing plaatsvindt (bij 25 voices) of niet.

1. Dus heeft Music Store je belazerd en mij dus ook, want geen van bovenstaande is van toepassing op de MicroQ die ik heb ontvangen.

Je zou eventueel ook 4 toetsen in unison mode (6 notes) kunnen aanslaan. Je hoort dan snel of er note stealing plaatsvindt (bij 25 voices) of niet. [/B]

Dit werkt dus idd ook niet, 3 noten pakt ie, bij de 4e gaat ie stelen..

Back