Help Novation supernova 2

A

arno2000

Guest
Hallo,

Sinds kort heb ik een novation supernova 2 en wil deze multitimbraal onder cubase gaan gebruiken maar krijg dit voor geen meter aan de praat.
Ik heb de handleiding gevolgd en alle stappen gevold zoals aangegeven. Maar hij blijft moeilijk doen als ik een part selecteer en hier een ander geluid voor kies blijft het geluid hetzelde maar veranderd hij alleen het bank nummers.
Is er hier iemand die kan lezen en schrijven met de supernova en mij een beetje opweg kan helpen?

Alvast bedankt,

Arno

Je wilt, als ik het goed begrijp, de instellingen op je supernova wijzigen via Cubase? Als dat zo is: staat "incoming program change" op enabled op de Supernova?

Helle mc_kwok,

Bedankt voor je snelle reactie.
Nee ik wil vanuit cubase de supernova multitimbraal laten werken.
Ik zet de nova op performance mode en selecteer voor elke part een ander midi kanaal.
Nu ga ik de part selecteren welke ik wil editten en loop door de banken heen opzoek naar het juiste geluid.
De ene werkt dit wel de andere keer kan ik een andere bank selecteren maar blijft het geluid hetzelfde en veranderd hij alleen het bank nummer. Ik heb hem al een keer helemaal gereset maar het blijft hetzelfde. Nu zag ik op de site van novation al een speciale handleiding hiervoor wat mij doet denken dat ik niet de enige ben die hier problemen mee heeft.

Groet, Arno

Zet je globalchannel in globalmenu niet op midikanaal 1 t/m 8. De global channel ontvangt perfomancechange en geen program change.

Bij mij staat globalchannel op kanaal 16.

En trouwens voor patches per kanaal veranderen moet je wel op de juiste track staan in je sequencer. Dus;

Als je een geluid in part 4 wilt veranderen, moet je je cursor in je sequencer ook op miditrack 4 zetten anders kan je draaien aan de programchange wat je wilt maar de patch blijft het zelfde in de display. alleen het nummer loopt op.....

En uiteraard zoals MC-Kwok al aangeef in het global menu program change enablen en ook in de part-midi settings (dus 8 x doen voor de parts en een keer voor global) Zonder dat zal het je nooit lukken :)

Septic bedankt voor je reactie ik ga het van het weekend eens proberen.
Als het werkt kan ik eindelijk de nova eens goed gebruiken.

bedankt

Back