Ik heb vroeger een MP-7 gehad, waar ik een XLead soundROM in gestopt had. Dit zijn dezelfde sounds als die in de XL-7.
De Command Stations zijn echt hele fijne sequencers, zolang je maar niet gaat editen zoals Koediman zegt.
Verder heeft ie 16 tracks. Als je, zoals ik in den beginne, één track voor bassdrum, één track voor snaredrum etc gebruikt, raken die snel op. Eigenlijk gebruikte ik die tracks verkeerd; als je één track gebruikt voor een drumpartij, en eentje voor de hats, en dan nog eentje voor eventuele percussie zijn 16 tracks wel genoeg.
De sounds van de MP-7 rom (=Mo'Phatt) vond ik echt helemaal niks. Dit zal wel door de stijl van muziek die ik maak komen (meestal house, ik heb dus veel echte instrumenten nodig - piano, rhodes, gitaartje, dat soort dingen). De sounds van de XL-7 rom die ik erin gestopt had vond ik eigenlijk ook niet bruikbaar.
Het bouwen van sounds vond ik erg omslachtig geregeld, daarbij is het een zeer diepgaande engine en omdat ik toen helemaal niks wist van synthese was dat de reden voor mij om hem te verkopen (te ingewikkeld - ik kreeg er echt schele hoofdpijn van).
Nu heb ik een Proteus 2000 staan, en de sounds (Composer Rom) zijn echt super goed voor jazzy muziek (het is dan ook een allround module). De sounds van Emu zijn dus echt wel van een zeer goede kwaliteit. De FX die erin zit ben ik ook zeer te spreken over. In de MP-7 had ik die altijd uitgezet omdat ik er niks van de routing begreep.
Kortom ik zou eigenlijk wel weer een Command Station willen hebben, maar dan niet die lelijke MP-7

Ik zou eerder voor een PX-7 kiezen, gewoon qua looks ligt me dat meer (persoonlijk mierengeneuk natuurlijk).
Veel succes!