Grok 02SM niet meer verkrijgbaar!

MIDIoot

Inactief lid!
De Grok 02SM is helemaal nog niet besproken op Synthforum, en hij bestaat toch al een tijdje!
Of werkt de zoekmachine niet naar behoren?
De Grok 02SM ( tjonge, waar zou dat toch een woordspeling van zijn) is een freeware softsynth die ik eigenlijk best wel bruikbaar vond. Als emulatie zal ie vast wel niet in de buurt komen maar dat boeit me niet.
Maar hij is niet meer =( Hij is op verzoek van Korg "uit de handel" genomen.
Maar gelukkig dat ik m nog ergens op mn HD vond!
Tja.... dat wou ik ff kwijt. Ik voelde het als m'n plicht om er op z'n minst één topic op SF over te wijden!
Nog meer mensen die dit plugje goed vonden?

grok.gif

KVR

ansich heb ik het niet zo op al die remakes van synths en bij deze ontbreekt tevens een essentieel onderdeel: het patchpaneel! (en dat maakt de ms-20 toch zeker tot wat het is)
dit soort softy's worden altijd vergeleken met the real shit, vaak heb ik het gevoel dat het de makers nog meer om de eye-candy gaat dan om de (te evenaren) klank...

maar, ff los van bovenstaand verhaal: als ie opzichzelfstaand goed bruikbaar is het goed toch?

and welcome back once again midioot... ;)

Dit is best wel een leuke synth, jammer dat korg (beetje terecht) de verdere verspreiding verbiedt.
De maker kan natuurlijk ook gewoon de naam en de gui veranderen en de plug weer voortzetten.
Dat zou ik tenminste doen, deze vsti is best wel een zeer goede "gemiddelde" synth, beter dan het meeste synthedit werk.

Of ie nou weer met een ms20 vergeleken moet worden kwa sound? tja dat riep die naam en gui over zich heen en dat red ie zeker niet, maar dat redt de legacy collection van korg zelf niet eens.

leuke freebee, imo dus restylen en weer op internet gooien.

Back