Reason en Midisport 4x4

dj LeZgelm

Nieuwkomer
Heb al een trhead gepost, maar blijkbaar is het niet duidelijk genoeg:

Wie heeft er een MIDISPORT 4x4 en gebruikt deze met Reason 3.

Ik kan wel gewoon met mijn midikeyboard de synths ed aansturen en krijg ook gewoon geluid door de
monitoren. Ik zie zelfs dat het MIDI lampje aan en uit gaat als ik op het keyboard speel.

Maar als ik de record aanzet worden de noten niet "opgenomen/weergegeven" in de track.
(die ik gewoon selecteer = roodlampje/keyboardje).

Ik kan wel intekenen, maar het spelen zie ik nergens terug.

Wie heeft die probleem ook al eens gehad of wie weet hoe ik dit kan oplossen.

Moet je de midi niet eerst toewijzen aan dat kanaal (midi tekentje ervoor)?
Ik heb alleen met versie 2 gewerkt en nooit een probleem daarmee gehad (moet je ook de kanalen die je gaat opnemen 'enabelen'?). Succes!

Re: Reason en Midisport 4x4

Origineel geplaatst door dj LeZgelm
Heb al een trhead gepost, maar blijkbaar is het niet duidelijk genoeg:

Wie heeft er een MIDISPORT 4x4 en gebruikt deze met Reason 3.

Ik kan wel gewoon met mijn midikeyboard de synths ed aansturen en krijg ook gewoon geluid door de
monitoren. Ik zie zelfs dat het MIDI lampje aan en uit gaat als ik op het keyboard speel.

Maar als ik de record aanzet worden de noten niet "opgenomen/weergegeven" in de track.

Als je je andere thread nu goed gelezen had..

:stupid

Hmmm tijd voor een geavanceerder antwoord :geslaagd:

Het ligt dus of aan je midi-out instelling van reason of aan je midi-in instelling van je hardware apparaat. Kloppen de zendende en ontvangende kanalen?
Aan je midi-sport zal het waarschijnlijk niet liggen hoewel..... hoe heb je die geïnstalleerd? volgens het boekje (dus zonder dat je het apparaat hebt aangesloten de driver geïnstalleerd en dan pas aangesloten) scheelt een hoop problemen.

Verder lijkt het niet op een midisport probleem, eerder op een reason instelling die je goed moet zetten. Het signaal komt binnen, synth wordt aangestuurd (door local off hoop ik, anders kan het wel eens heeeeeel simpel zijn) doordat je het terughoort op de monitor. Je ziet dus niet in de piano roll dat je nootjes aan het opnemen bent geweest, dat lijkt me sterk in het geval je midi input hebt, wordt dit toch op zn minst opgenomen. Kijk eens goed de handleiding door naar instellingen die met midi te maken hebben wellicht wordt je daar wijzer van. Het probleem dat je beschrijft lijkt in ieder geval geen hardware probleem te zijn, maar lijkt op een probleem met instellingen.

Zo beter kenny :P

Re: Reason en Midisport 4x4

Origineel geplaatst door dj LeZgelm

Dit betekent dus dat je alles wel goed hebt staan, maar dat de midi IN in reason niet geactiveerd staat.

Het ligt dus of aan je midi-out instelling van reason of aan je midi-in instelling van je hardware apparaat. Kloppen de zendende en ontvangende kanalen?
Aan je midi-sport zal het waarschijnlijk niet liggen hoewel..... hoe heb je die geïnstalleerd? volgens het boekje (dus zonder dat je het apparaat hebt aangesloten de driver geïnstalleerd en dan pas aangesloten) scheelt een hoop problemen.

Het probleem is opgelost: In Reason 3 moet je een midikeyboard toewijzen. Op 1 of andere manier zag hij deze dus niet meer... TERWIJL HIJ ER GEWOON TUSSEN STAAT .....

Ik heb opnieuw hetzelfde keyboard laten zoeken en toegewezen... Nu vindt hij hem wel en neemt de noten weer op .... raar, maar hij doet het weer...

thank you all !!

Back