Z1 breath-controller

zongada

Nieuwkomer
Kan er iemand helpen met dit probleem ? : Heb net een Yamaha BC3 breath-controller gekocht om te gebruiken met mijn nieuwe tweedehandse Z1 : al wat ik vind in de manual is : Assignable Pedal Function , specify the function of a pedal connected to the rear assign. Pedal jack : 1 MIDI-BC function as a Midi BC controller ; Of ik nu mijn expressiepedaal Rol. EV-5 of de br. contr. daar aansluit en midi-functie op BC zet , er gebeurt niks nada , polariteit omdraaien helpt ook niet . Anyone can help ?

het zal misschien ook liggen in welke modus je aan het spelen bent alvorens dat werkt?
Probeer eens in het globalscherm wat anders qua Local on/off of nog andere instellingen daar?
en anders eens in multimode zetten local off.....

Anders misschien dat gaatje vuil of een draadje binnenin los...(da zou me verwonderen maar ge weet nooit hè..)

:kimono:

Ik zou zeggen, probeer inderdaad eerst eens een midi monitor, zoals Midi-OX.
Wist trouwens niet dat een expressie pedaal ingang ook kon functioneren als breath controller ingang.
Breath controller interface is nl. meestal zo'n minijack plugje dat alleen werkt met een dedicated breath controller...
Maar ja, dat is misschien iets Korg-typisch... ;)

Local off zetten is geen optie : geen sound meer . De BC (Br.Contr.) heeft inderdaad een mini-jackje , maar daar zet ik dan zo'n verloopstukje op ( van een koptelefoon) De BC in een patch een functie toewijzen , lijkt me meest logische , maar hoe doe je dat dan ? In de Mix Mod sectie ,Out1 Fbk Mod Src , kan je Osc1 en 2 op Midi-BC zetten , en in elke patch kan je de ass. pedal op BC of iets anders zetten , maar noch immer : niks . Nu ga ik nog wel eens de Z1-sounds van Patchman (http://www.patchmanmusic.com/korgZ1.html ) erin zetten , die zijn gemaakt voor gebruik met wind / of Br. Contr. ......... to be continued......

koptelefoon is stereo , maar ik krijg net bericht van Korg dat de Z1 geen dedicated br.contr. input heeft , en dat ik er dus een Midi Solutions Br. Co. converter moet tussen zetten , kost verdoemme weeral 200 euro , da wordt een duur zaakje.....

Ik vond het al gek... Korg is niet zo van de BC. Da's meer Yamaha.

Origineel geplaatst door Hanz
Ik vond het al gek... Korg is niet zo van de BC. Da's meer Yamaha.

maar korg is toch Yamaha en Yamaha is toch korg? Of wat was dat nu ook al weer....

Dat is allaaaaang niet meer.

De gekke eigenaar van Korg (ja, die met de nachtclub) heeft zich met de opbrengsten van de Korg M1 uiteindelijk 'vrijgekocht'.
Ofzo iets. :D

Ja ik he er ook geen verstand van hoor maar z'n (volume) pedaal is toch niks meer dan een regelbare weerstand ? En zo'n Breath Controller ook ? Of werkt -ie meer als een piezo transducer (druk:stroom) ? Dedicated input ? Ja me hoela, geen labeltje met BC onder het gaatje. Maar goed, misschien even wachten op reaktie van Deskundigen voor uw Z1 een wolkje uitpuft.

Back