Logic 5.x plugins in Live te gebruiken?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heb zowel een Logic RPC pro licentie als een Ableton Live licentie., ik gebruik enkel nog Live, maar mis eigenlijk een paar van de plugins die bij Logic zitten. Nu heb ik al wat op m'n computer rondgezien om te kijken of ik de .dll bestanden ervan kan vinden. Dit zonder succes.

Nu vraag ik me af of de plugins in Logic zitten "vastgebakken" of dat het net als anders losse units zijn, die ik naar m'n Ableton plugin map kan overzetten.

n.b. Logic RPC pro is een versie van Logic 5.x speciaal voor de Roland SI-24 Studio interface + RPC1 kaart.

als je logic hebt geinstalleerd en in live je vst map hebt gedefinieerd dan merk je vanzelf of een bepaalde plugin het doet in live. met cubase doen sommige het wel en sommige niet in live. je kunt desnoods ook nog rewire gebruiken lijkt me. ik weet niet of logic als slave wil fungeren, live doet in iig aan beide spelletjes (master/slave) mee.

Origineel geplaatst door vipal
als je logic hebt geinstalleerd en in live je vst map hebt gedefinieerd dan merk je vanzelf of een bepaalde plugin het doet in live. met cubase doen sommige het wel en sommige niet in live. je kunt desnoods ook nog rewire gebruiken lijkt me. ik weet niet of logic als slave wil fungeren, live doet in iig aan beide spelletjes (master/slave) mee.

Leuk, nog een reactie :) Wanneer ik de Logic folder aangeef als vst folder vindt Live niets. Live is als rewire slave in Logic te draaien, maar ik vindt het een drama om rewire kanalen aan te maken in Logic.

De eigen plugins van Logic zijn precies dat, eigen plugins van Logic. De interface met de host loopt volgens een eigen interface,niet via vst. Misschien zijn het tegenwoordig wel au plugins geworden, maar ik kan me haast niet voorstellen dat je ze dan "zo maar" in Live kunt laden...

Back