Kontakt 2, Halion 3 of Machfive

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Ik was van plan om over een paar maanden een softsampler aan te schaffen.
Nu heb ik van Native instruments een e-mail gekregen dat ik voor de helft van de prijs kontakt 2 kan krijgen. Offerte geldig tot 31 augustus, voor bezitters van NI Software.

Hoewel ik morgen de demo's van Kontakt en Halion ga uit proberen ben ik wel benieuwt naar jullie meningen.
Volgens mij is Kontakt momenteel heel simpel gezegt het beste op dit gebied. Is dit zo? Wie spreekt mij tegen?:)

Ik heb al eerder Kontakt 1 gebruikt en dat vond ik vreselijk, Halion daarentegen had ik toen liever...

Groeten,

Frederik.

Over kontakt kan ik niets zeggen omdat ik het nog nooit gebruikt heb.
halion (3) daar integen is een pain in the ass. Dit uit zich namelijk door
de browser en het instellen van instrumenten op een bepaald kanaal.
ik heb een halve dag lopen pielen om mijn midi channels goed in te stellen
en daarna had ik problemen met het saven van de instellingen.

Misschien is dit mijn probleem (hoewel ik errug thuis ben in dat soort spul)
Maar ik geef het gebruikersgemak een flinke onvoldoende.

tot zover mijn subjectieve mening.
Hecht er niet teveel waarde aan en probeer eens een deemootje,
of wacht op nog meer reacties.

mach5 user hier....

Ik ben op een bepaald moment uitgegaan van de importmogelijkheden en de interface.
na het gebruiken van v-sampler (prijstechnisch) raakte ik erg gefustreerd. De andere mogelijkheden zoals jij ze nu ook als keuzes heb ik ook bekeken, Halion viel af.. het woord steinberg en user reviews lieten die afvallen.

NI-kontakt was de meest lovende in de user reviews maar die NI interface schrikt mij af (misschien onterecht), omdat ik van de luie ben en mijn sampler misschien maar voor de helft benut voor wat ik er mee doe is het drag en drop van Mach5 voor mij ideaal. (PLUS dat ie de Creamware pulsar samples ook kan lezen.....)

Back