Suzuki sx-500 welke controller?

reddread

Muzique Plastique
Ik heb een Suzuki sx-500 soundmodule gekocht en wil daar een midicontroller met veel draaiknoppen bij kopen aangezien alle parameters van het apparaat via CC zijn aan te sturen.
Ik heb de ballen verstand van al die controllers dus mijn vraag is: welke controller is het beste voor dit apparaat.
Ik heb al zitten kijken naar een Doepfer pocket control of een behringer bcr-2000.

bij voorbaat dank!

Dread

Origineel geplaatst door sander
Kijk op mij Siel website en download de Midi CC sheet onder Siel EX-80
Zie link beneden.

bedankt Sander!

Ik had hem al gedownload omdat al wat had gegoogled voor ik het apparaat kocht. Kwam ik vrij snel op jouw site terecht!!
Ik heb ook een dk-70 en dk-80 gehad dus het was leuk om er even rond te snuffelen!!!

grtz,

Dread

Let op dat sommige parameters op de Suzuki een resolutie van maar 15 stappen hebben. Die evolutions (in ieder geval die) sturen waarden van 0-127 uit. Als je dus een parameter verdraaid die een resolutie van 15 stappen heeft, laten we voor de originaliteit de filter cutoff frequentie nemen, dan draai je hem dus aan het begin van de knop (0-14) open, maar zodra je bij 15 komt (de 16e waarde als je 0 meetelt) slaat het filter weer dicht. Dan gaat ie weer open tot de 31 en bij de 32 slaat ie weer dicht etc. Dat werkt niet zo lekker.
Als je een controller kunt krijgen waarin je kunt programmeren welke waarden hij uitstuurt zit je lekker. Anders is het nog steeds vervelend...

Origineel geplaatst door falafelbiels
Let op dat sommige parameters op de Suzuki een resolutie van maar 15 stappen hebben. Die evolutions (in ieder geval die) sturen waarden van 0-127 uit. Als je dus een parameter verdraaid die een resolutie van 15 stappen heeft, laten we voor de originaliteit de filter cutoff frequentie nemen, dan draai je hem dus aan het begin van de knop (0-14) open, maar zodra je bij 15 komt (de 16e waarde als je 0 meetelt) slaat het filter weer dicht. Dan gaat ie weer open tot de 31 en bij de 32 slaat ie weer dicht etc. Dat werkt niet zo lekker.
Als je een controller kunt krijgen waarin je kunt programmeren welke waarden hij uitstuurt zit je lekker. Anders is het nog steeds vervelend...

Sjemig, die lijsten bestonden dus al. Ik weet nog dat ik alle controllers destijds zelf heb zitten uitpuzzelen. Mocht iemand een Peavey PC 1600 hebben, dan heb ik nog wel ergens wat patches voor deze bak rondslingeren. Laat maar weten!

Jasper

Origineel geplaatst door falafelbiels
Let op dat sommige parameters op de Suzuki een resolutie van maar 15 stappen hebben. Die evolutions (in ieder geval die) sturen waarden van 0-127 uit. Als je dus een parameter verdraaid die een resolutie van 15 stappen heeft, laten we voor de originaliteit de filter cutoff frequentie nemen, dan draai je hem dus aan het begin van de knop (0-14) open, maar zodra je bij 15 komt (de 16e waarde als je 0 meetelt) slaat het filter weer dicht. Dan gaat ie weer open tot de 31 en bij de 32 slaat ie weer dicht etc.
knop in stapjes van 0,125 uitsturen is dus de oplossing in dit geval...

wat een beetje controller zou moeten hebben qua knoppen programmeren is:

- de resolutie van de knop zelf (dus hoeveel ie per afstand veranderd)
- de stepsize (hoeveel er word veranderd qua value per stap)

sommige synths hebben shared parameters, dit houd in dat bijv. 8 parameters binnen 1 byte worden uitgelezen (denk bijv. aan 4 waveforms, chorus on/off, mod op osc aan/uit, pitch env aan/uit etc. etc...)
om dit 'euvel' op te lossen zou je dus ook op bit-niveau values moeten kunnen veranderen...

maar dat zullen de meeste controllers nog wel niet kunnen?

Dat met die stappen instellen is goed mogelijk op de BCR-2000. Je kunt de CC range instellen bv van 0-15 of 80-127 of wat dan ook en het is ook mogelijk om resolutie aanpassen, standaard CC resolutie of een zeer precieze 14-bits modus. Het is misschien handig om die editor van de BCR is down te loaden dan kun je meteen zien wat de mogelijkheden zijn: http://www.behringer.com/05_support/bc_download/bc_downloads_editor.cfm?lang=EN

Ik heb hem ook en gebruik hem voornamelijk als editor voor m'n Micromodular (en dat werkt echt perfect). Als je hem voor live werk gaat gebruiken weet ik niet of de Behringer wel geschikt is. Echt een prima apparaat maar de draaiknoppen voelen erg kwetsbaar aan, vooral de bovenste rij. Betwijfel of die knoppen lang mee gaan.

Maar ja die prijs is zo gunstig he :D

Origineel geplaatst door 6 trak
sommige synths hebben shared parameters, dit houd in dat bijv. 8 parameters binnen 1 byte worden uitgelezen (denk bijv. aan 4 waveforms, chorus on/off, mod op osc aan/uit, pitch env aan/uit etc. etc...)
om dit 'euvel' op te lossen zou je dus ook op bit-niveau values moeten kunnen veranderen...

maar dat zullen de meeste controllers nog wel niet kunnen?
Dat is volgens mij goed mogelijk met de BCR. Met de micromodular kun je bv met een CC10 de waveform van een oscillator veranderen. De waveform veranderd dan alleen als hij dan CC10 waarde 0, 20, 40 en 60 ontvangt. In de BCR kun je dan instellen dat je bij het indrukken van een assignable drukknop de CC met een vaste waarde vergroot. Bv bij de eerste keer drukken stuurt ie dan CC10 waarde 20, 2e keer CC10 waarde 40, 3e keer 60 etc etc tot ie de 127 bereikt en dan begint ie weer bij 0. Zo kun je bij de MM in ieder geval heel makkelijk on/off switches maken.

bedankt allemaal!
Dit is hele nuttige informatie voor me.
De evolutions vallen definitief af en de behringer staat momenteel op punten voor.
heeft bovendien 32 knoppen en dat zou toch wel voldoende moeten zijn.
De doepfer pocket control was ook een optie; ziet er wat steviger uit maar heeft maar 16 knoppen.
En anders kom je bij een drehbank uit, maar dat staat niet in verhouding tot de prijs van de Suzuki.

Origineel geplaatst door 6 trak
wat kan je dan wel m.b.t. instellen van de range qua knoppen?

nix

bovengrens en ondergrens is zeker ook niet mogelijk?

neen.

Je kunt alleen bepalen welke CC op welk midikanaal wordt verstuurd door welke knop.

Origineel geplaatst door Emu
Dat met die stappen instellen is goed mogelijk op de BCR-2000. Je kunt de CC range instellen bv van 0-15 of 80-127 of wat dan ook en het is ook mogelijk om resolutie aanpassen, standaard CC resolutie of een zeer precieze 14-bits modus. Het is misschien handig om die editor van de BCR is down te loaden dan kun je meteen zien wat de mogelijkheden zijn: http://www.behringer.com/05_support/bc_download/bc_downloads_editor.cfm?lang=EN

Ik heb hem ook en gebruik hem voornamelijk als editor voor m'n Micromodular (en dat werkt echt perfect). Als je hem voor live werk gaat gebruiken weet ik niet of de Behringer wel geschikt is. Echt een prima apparaat maar de draaiknoppen voelen erg kwetsbaar aan, vooral de bovenste rij. Betwijfel of die knoppen lang mee gaan.

Maar ja die prijs is zo gunstig he :D

Word het dan echt een stuk makelijker als ik de BCR-2000 bij aanschaf voor mijn Micromodular ?
Ik zit al een tijdje er aan te denken om zoon ding te kopen zo dat ik die software makelijker kan aan sturen I.P.V 4 draaien knoppen.

Origineel geplaatst door Emu
Echt een prima apparaat maar de draaiknoppen voelen erg kwetsbaar aan, vooral de bovenste rij. Betwijfel of die knoppen lang mee gaan

Maar ja die prijs maakt het zo aan trekelijk he maar ja de vraag is doet dat wel goed aan de kwaliteit die voor die prijs krijg

Back