Suzuki sx-500 welke controller?

Is er ook een alternatief voor deze controller BCR-2000 ?

Want ik heb bij een ex collega nog even op een BCF-2000 gespeeld maar vondt die draai knoppen wel erg crap aan voelen wat ik wel jammer vindt=( want ik vindt het concept super uit zien :okdan:

Origineel geplaatst door Havelock
Is er ook een alternatief voor deze controller BCR-2000 ?

Want ik heb bij een ex collega nog even op een BCF-2000 gespeeld maar vondt die draai knoppen wel erg crap aan voelen wat ik wel jammer vindt=( want ik vindt het concept super uit zien :okdan:

beste lijkt me dan evolution uc33c - deze ga ik me ook nog aanschaffen 1 van de volgende weken ofzo...

nadelen
geen motorised faders

voordelen
buspower:luv:

Origineel geplaatst door Havelock
Word het dan echt een stuk makelijker als ik de BCR-2000 bij aanschaf voor mijn Micromodular ?
Ik zit al een tijdje er aan te denken om zoon ding te kopen zo dat ik die software makelijker kan aan sturen I.P.V 4 draaien knoppen.

...

Maar ja die prijs maakt het zo aan trekelijk he maar ja de vraag is doet dat wel goed aan de kwaliteit die voor die prijs krijg
Of het makkelijker wordt durf ik niet te zeggen maar de combi Micromodular+bcr is in ieder geval een stuk creatiever dan alleen bedienen met de muis en die 3 knoppen. Ik doe het meestal zo: ik maak een (ruwe) patch, wijs een hele rits parameters aan cc's toe, wijs de juiste cc's aan de knoppen van de BCR toe, en dan lekker draaien maar :) Zo krijg je heel wat 'creatievere' sounds zeg maar want draaien aan knoppen werkt gewoon veel fijner dan steeds 1 parameter met de muis aanpassen. Ook erg handig als je veranderingen in de sounds wilt opnemen met Cubase.

Ik denk dat de huidige prijs (100-120 euro meen ik) zeer goed is. Ik was al een hele tijd op zoek naar een goede midicontroller om m'n knop-loze modules aan te sturen maar ik vond de meeste controllers gewoon veel te duur. Een tijdje terug zakte de prijs van de BCR en kon ik hem niet meer laten liggen. Ben er nog steeds erg blij mee. Ik heb voor de meeste van m'n modules een program op de BCR gemaakt en kan nu dus lekker makkelijk de sounds tweaken en deze veranderingen opnemen. Waar vind je nog meer voor 120 euro een apparaat met 32 endless rotary encoders, allen met een led-ring, usb poort, 2 midioutputs en gewoon enorm veel configuratie mogelijkheden?

tis toch een bcr-2000 geworden hoor.
Het apparaat is veel duurder dan heel die suzuki maar ik kan op meerder tereinen inzetten dus dat geld is ie wel waard.
Ik ben overigens erg blij met de combinatie Suzuki-Bcr2000. Maakt het toch een hele leuke Synth om mee te spelen.
Een goede vervanging van de Siel dk-70 en Dk-80 die ik toch wel een beetje miste.
Op 1 of ander manier krijg je dat gruizige geluid nergens anders uit.
Ik ben nou eenmaal gek op alles wat gruizig is (gameboy, C=64)

Back