Hooihuis
Acta est fabula
Ik voel me eigenlijk een beetje beschaamd dat ik deze vraag hier moet stellen, aangezien het zulke eenvoudige materie is
.....maar ja, mijn schooltijd ligt alweer ver achter me en ik twijfel gewoon een beetje.
Dus....hier de vraag. Ik heb een Ibanez AD-80 delay pedaal aangesloten op een 18V / 1000mA voeding en dat werkt als een zonnetje. Nu heb ik onlangs nog een delay pedaal gekocht (van Coron, een merk waar ik voorheen nooit van gehoord had).
Mijn vraag is: kan ik beide pedalen op dezelfde voeding zetten? Als ik parallel vertak dan hebben krijgen ze beide de benodigde 18V, alleen de stroom zal dus verdeeld worden zodat per pedaal max. 500 mA beschikbaar is. Kan dit kwaad, of is dit gewoon goed te doen? Het gaat om pedalen die normaal gesproken ook kunnen werken op 2 batterijen van 9 V, ware het niet dat deze heel snel worden leegetrokken (heb ik van horen zeggen). Het is in ieder geval niet de bedoeling, dat de adapter abnormaal heet gaat worden of zo.
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor de reacties.....
Erwin
.....maar ja, mijn schooltijd ligt alweer ver achter me en ik twijfel gewoon een beetje.Dus....hier de vraag. Ik heb een Ibanez AD-80 delay pedaal aangesloten op een 18V / 1000mA voeding en dat werkt als een zonnetje. Nu heb ik onlangs nog een delay pedaal gekocht (van Coron, een merk waar ik voorheen nooit van gehoord had).
Mijn vraag is: kan ik beide pedalen op dezelfde voeding zetten? Als ik parallel vertak dan hebben krijgen ze beide de benodigde 18V, alleen de stroom zal dus verdeeld worden zodat per pedaal max. 500 mA beschikbaar is. Kan dit kwaad, of is dit gewoon goed te doen? Het gaat om pedalen die normaal gesproken ook kunnen werken op 2 batterijen van 9 V, ware het niet dat deze heel snel worden leegetrokken (heb ik van horen zeggen). Het is in ieder geval niet de bedoeling, dat de adapter abnormaal heet gaat worden of zo.
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor de reacties.....
Erwin