[eBay] Korg Legacy Collection + MS20 controller

Let erop dat "The software can be re-registered at installation time" niet strikt waar is. Als je gaat herregistreren op een ander e-mailadres loop je bij Korg tegen een muur op. Onderstaand de officiele policy van Korg (van de Yahoo group mailing list):

OK - let me try to explain things.

First of all, your License Agreement specifically states that you are allowed one install. And
that the software is not tranferable. Did you all read that? I know, no one ever does, right?

In actuality we recognize that professional may use more than one computer but we don't
condone more than two installs. the 5-times limit is there as a protection for problems,
hard drive crashes and other catastrophies. It is not a license to install many times, nor as
a work-around to transfer your license to someone else, or to "share" installs.

So if you try to abuse the system it'll come back to bite you. We keep a running history of
the Reg Dataabase so we can look up whether the same code has been used by different
people. We also know the running history of each install/re-issue/update etc.

When you buy software it comes with "rules' that you accept when you install. If you have
issues with those rules don't accept them and raise your concerns, get a refund, whatever.
But choosing to make your own policy is not the way.

Whenever a customer comes to us with a legitimate problem we will try to help them, not
just hide behind our rules. We appreciate your purchase and will try to do everything in
our power to serve you and support you. So don't think we're not grateful - we are.

But the software is NOT transferable after being installed, and the second owner that you
give it to will likely hit a wall, and when we see the history we won't help them. That's a
shame, as it may not be their fault, but we have a right to protect our interests as well.

Sorry to sound stern, but I just want to be clear. OK?

regards,

Jerry
Korg USA

Hey, dat is vreemd zeg. Ik heb de verkoper (een vriend van mij) gemaild of 'ie hiervan wist. Hij heeft de veiling gestopt totdat 'ie er zeker van is dat er geen problemen zijn met het overdragen van de licentie.

Als het inderdaad zo is dat de licentie niet overdraagbaar is zou ik het echt belachelijk vinden, en ik denk bovendien dat fabrikanten op deze manier hun eigen ramen intrappen. Ik zou zelf nog wel 3x nadenken voor ik 500 euro neertel voor iets wat ik niet meer kan verkopen als ik er op uit ben gekeken.

Ik denk dat Korg daar onder de Nederlandse wetgeving nog wel eens van een koude kermis (lees rechtszaak) thuis zou kunnen komen.

Behalve als dit hele verhaal bij verkoop bekend is gemaakt of op de verpakking staat vemeld wat ik betwijfel.

In Nederland en volgens mij zelfs in de EU kun je iemand niet akkoord laten gaan met voorwaarden die bij aankoop niet op de buitenkant van de verpakking vermeld zijn. Dat is natuurlijk ook onzin. Hoe kun je iemand nou voorwaarden laten accepteren die hij niet eens kon lezen bij aankoop?

Verder loopt Korg wel heel erg het risico voor het laatst software te verkopen op deze manier. Native Instruments doet er bijvoorbeeld helemaal niet moeilijk over, die zijn juist erg behulpzaam en feliciteren je met je nieuwe aankoop (zoals het hoort)... Wat doe je nou moeilijk? je hebt je geld toch al binnen?

Precies, wat een gelul zeg. Da's net zoiets als hardwaresynths die je alleen kunt opstarten met een irisscan van de eerste eigenaar. Krijgen software bezitters ook een eeuwige supportgarantie van Korg zodat je zeker weet dat je na je derde gecrashde harddisk in 2010 altijd nog een code voor een nieuwe install kunt krijgen ? Dacht het niet. Laat ze een beter systeem verzinnen ....

Origineel geplaatst door vinnieq
Precies, wat een gelul zeg. Da's net zoiets als hardwaresynths die je alleen kunt opstarten met een irisscan van de eerste eigenaar. Krijgen software bezitters ook een eeuwige supportgarantie van Korg zodat je zeker weet dat je na je derde gecrashde harddisk in 2010 altijd nog een code voor een nieuwe install kunt krijgen ? Dacht het niet. Laat ze een beter systeem verzinnen ....

Inderdaad, als je het zo bekijkit win je dat helemaal. Zij hebben wel het recht om morgen de support en updates te stoppen maar als jij wilt verkopen kun je opeens niets meer.

Rechtszaak = certain win!

Dit is een goede reden voor mij om die legacy coll never noooit te kopen.
Wat een gelul zeg non transferrable geef mij maar NI dan die snappen het wel.:(

Tja, balen maar die licentie is dus gewoon inderdaad niet overdraagbaar. Vandaar dat 'ie maar alleen de controller in de aanbieding heeft gezet:

linkje...

zowieso wat als je nu geen internet hebt? Kan me goed voorstellen dat je op je studio pc geen internet mept. Trouwens ook niet alle studio's zijn voorzien van internet.
Krijg je het pakket dan niet eens aan de praat? Kan je het dan juist wel vaker installeren?

Je kunt via een andere PC dan die waarop je de Legacy hebt geïnstalleerd registreren.
Je zou het dus zelfs via een computer in de bibliotheek c.q. internetcafe kunnen doen.

groet

Tom

Tsjongejonge wat een drukte...Waves heeft dit al langer evenals Spectrasonics.
LICENTIE is NIET overdraagbaar tenzij je een bedragje van rond de 50 a 100 $ stort want dan kan het ineens wel..
Ik zit hier zelf namelijk ook met 2 pakketten waar ik dus in principe niets meer mee kan..want je kan ze op deze manier dus niet meer verkopen...Fijn dus hé Software ! Was zelf ooit fel voorstander van software en qua kwaliteit nog niets te mekkeren trouwens maar die verdomde licenties de hele tijd je word er niet goed van ! Alleen NI heeft dit best goed geregeld is mijn ervaring.

Native Instruments is inderdaad een van de weinige die dit echt normaal doet. Ik snap de gedachte erachter overigens echt niet. Als ik mijn auto verkoop hoef ik toch ook niet ineens geld over te maken naar de fabrikant omdat ik hem anders niet over kan schrijven op iemand anders zijn naam! Vreemd hoor!

Als dit soort bedrijven softwareverkoop interessant willen houden zullen ze hier echt snel een oplossing voor moeten vinden......

Ik heb begrepen dat Ableton er ook niet moeilijk over doet overigens!

Origineel geplaatst door Acidfever
Als dit soort bedrijven softwareverkoop interessant willen houden zullen ze hier echt snel een oplossing voor moeten vinden......

Dit is zo al minimaal 2 jaar.....en ze verkopen nog steeds.

ja dat snap ik maar als je de boel nu eens NIET registreerd werkt het dan ook?

Je kunt er dan een paar dagen (ik geloof drie) mee werken. Daarna is het over en uit.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Kevin
Dit is zo al minimaal 2 jaar.....en ze verkopen nog steeds.

Triest eigenlijk waar we allemaal intrappen.

Maar staat dit op de verpakking vermeld dan? Dit is namelijk de enige geldige licentieovereenkomst in Nederland. Alle andere vormen zoals die mooie "I Agree" dingen en losse papieren die in de dichte verpakking niet te lezen zijn stellen gewoon niks voor.

Dus opmerkingen als "ze moeten de contracten goed lezen" gaan niet echt op. (Per definitie is het geen contract want bij een contract gaan 2 partijen akkoord (en tekenen ze daarvoor)).

Bij Waves heb ik het niet kunnen ontdekken maar bij Spectrasonics wel...(Oude Stylus) heeft ook te maken met samples enzo maar belachelijk dat het wel kan als je er ff wat extra geld naartoe stuurd....Zou trouwens ook als Trouwe Cubase gebruiker verwachtten dat als je netjes je update's bijhoud altijd het goedkoopste uit bent maar dat is ook niet minder waar let maar eens op ! Als je een update overslaat ben je meestal goedkoper uit..belachelijke zaken.

Back