Gameboytrack: A Bit Moody

Gameboy

Gameboy

Iedere gameboy is in feite een kleine -spel- computer, met oa een geluidschip. Er zijn een aantal programma's waarmee je met je gameboy muziek kunt maken (Nanoloop, LSDJ) die lastig te krijgen zijn maar bijna volledige vrijheid geven in het manipuleren van de gameboy, en er is pocket music, lijkt een beetje op Music Maker voor de PC, een aantal ingebouwde geluiden kun je in 5 of 6 sporen onderelkaar hangen zodat je meerstemmige tracks kunt maken.
Zowel in de GBC als de GBA versie kun je per soundje een aantal zaken aanpassen, ASDR, volume, timing etc. De GBC klinkt wat meer retro, de GBA wat gelikter. Hoeveel nummers je kan opslaan is wat onduidelijk, minimaal een stuk of vijf want dat heb ik er mmenteel in zitten, demosongs niet meegerekend.

Met wat geduld en kennis van zaken kun je met PM bijzonder veel doen, ik vind de beperking van het apparaat eerder een uitdaging dan een belemmering.

Andere mogelijkheid: een gameboy camera met ingebouwde drie sporen synth/sequencer/grooveboxje. Kun je ook nog foto's maken.........

geschift machientje zeg!!

wat ze daar allemaal mee uitvreten, en vooral, wat voor leuke tracks er niet uitkomen :)

Re: Gameboy

Origineel geplaatst door Daswell Tippin
Andere mogelijkheid: een gameboy camera met ingebouwde drie sporen synth/sequencer/grooveboxje. Kun je ook nog foto's maken.........

Mmm, ik heb ook zo'n apparaatje geleent, maar daar raak ik snel flauw van. Een wat uitgebreidere tracker vind ik een stuk boeiender. Maarja, die moet ik nog maar eens opsporen. 80 euro voor een nanoloop oid vind ik teveel geld.

Iedere gameboy is in feite een kleine -spel- computer, met oa een geluidschip. Er zijn een aantal programma's waarmee je met je gameboy muziek kunt maken (Nanoloop, LSDJ) die lastig te krijgen zijn maar bijna volledige vrijheid geven in het manipuleren van de gameboy, en er is pocket music, lijkt een beetje op Music Maker voor de PC, een aantal ingebouwde geluiden kun je in 5 of 6 sporen onderelkaar hangen zodat je meerstemmige tracks kunt maken.
Zowel in de GBC als de GBA versie kun je per soundje een aantal zaken aanpassen, ASDR, volume, timing etc. De GBC klinkt wat meer retro, de GBA wat gelikter. Hoeveel nummers je kan opslaan is wat onduidelijk, minimaal een stuk of vijf want dat heb ik er mmenteel in zitten, demosongs niet meegerekend.

Met wat geduld en kennis van zaken kun je met PM bijzonder veel doen, ik vind de beperking van het apparaat eerder een uitdaging dan een belemmering.
als ik nu voor 60 euro een nieuwe pocket music voor de GBA op de kop kan tikken, doe ik dan "goede zaken" of is dat veel te duur?

duur

duur

Voor 60 euro krijg je van mij een nieuwe pocket music en een GBA;
de cartridge zelf kun je voor 15 pond/20 euro uit Engeland laten komen,
kijk af en toe op E-bay.

had idd al ebay overwogen, maar het probleem is dat ik niet kan betalen via paypal:stupid

ben nu even wat aan het proberen met een emulator en een ROM-file, lukt aardig mar ik heb 1 klein vraagje: hoe verander je in godsnaam de bpm van je stukje?

kheb er nu 20 sec van gehoord maar k vin m meteen al vet!

Re: BPM?

Re: BPM?

In welk programma'tje wil je de BPM veranderen?
sorry, was ik vergeten te zeggen:stupid

het is dus pocket music, de color-versie:)

jep, het werkt:) heb ook ontdekt dat je zelfs tempoveranderingen kunt invoeren:)

in mijn zoektocht naar info over gameboy muziek heb ik dit nummer net even geluisterd en ik vind het gaaf! :halleluja

Back