Damjone
digifiel
Ik ben van plan binnenkort een mobiele audiointerface aan te schaffen. Ik heb al vele reviews en specificaties doorgelezen, maar ik zit even vast.
Ik wil graag nu en dan een gitaar of mic opnemen, dus ik verwacht aan twee analoge ingangen eerst genoeg te hebben. Het gaat me voornamelijk om een lage latency. Ik twijfel tussen de Mackie Spike en de MBox van Digidesign. Ik heb het Synthforum al nageplozen, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Ik ben benieuwd of er (on)tevreden gebruikers van één van deze apparaten zijn. Voor me zelf heb ik de volgende plus en minpunten op een rijtje gezet:
MBox:
+ ProTools LE meegeleverd
+ Bus Powered (Geen extra adapter, dus mobieler)
+ Focusrite preamps op de 2 ingangen
+ evt met extra software
- Sample Rate: 44.1, 48 kHz
- Duurder
- Groter
- Geen Midi in/out
Spike:
+ Tracktion 2.0 meegeleverd
+ Midi in en uit
+ Onboard Realtime DSP (aan te sturen vanuit Tracktion)
+ Kleiner (platter)
+ Goedkoper
+ 24-bit/96kHz
- Externe voeding (Adapter)
- Misschien minder profi (?)
Ik ben benieuwd of jullie je mee een stap verder kunnen helpen.
Ik wil graag nu en dan een gitaar of mic opnemen, dus ik verwacht aan twee analoge ingangen eerst genoeg te hebben. Het gaat me voornamelijk om een lage latency. Ik twijfel tussen de Mackie Spike en de MBox van Digidesign. Ik heb het Synthforum al nageplozen, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Ik ben benieuwd of er (on)tevreden gebruikers van één van deze apparaten zijn. Voor me zelf heb ik de volgende plus en minpunten op een rijtje gezet:
MBox:
+ ProTools LE meegeleverd
+ Bus Powered (Geen extra adapter, dus mobieler)
+ Focusrite preamps op de 2 ingangen
+ evt met extra software
- Sample Rate: 44.1, 48 kHz
- Duurder
- Groter
- Geen Midi in/out
Spike:
+ Tracktion 2.0 meegeleverd
+ Midi in en uit
+ Onboard Realtime DSP (aan te sturen vanuit Tracktion)
+ Kleiner (platter)
+ Goedkoper
+ 24-bit/96kHz
- Externe voeding (Adapter)
- Misschien minder profi (?)
Ik ben benieuwd of jullie je mee een stap verder kunnen helpen.