MBox vs Spike

Damjone

digifiel
Ik ben van plan binnenkort een mobiele audiointerface aan te schaffen. Ik heb al vele reviews en specificaties doorgelezen, maar ik zit even vast.

Ik wil graag nu en dan een gitaar of mic opnemen, dus ik verwacht aan twee analoge ingangen eerst genoeg te hebben. Het gaat me voornamelijk om een lage latency. Ik twijfel tussen de Mackie Spike en de MBox van Digidesign. Ik heb het Synthforum al nageplozen, maar daar wordt ik niet echt wijzer van. Ik ben benieuwd of er (on)tevreden gebruikers van één van deze apparaten zijn. Voor me zelf heb ik de volgende plus en minpunten op een rijtje gezet:

MBox:
+ ProTools LE meegeleverd
+ Bus Powered (Geen extra adapter, dus mobieler)
+ Focusrite preamps op de 2 ingangen
+ evt met extra software
- Sample Rate: 44.1, 48 kHz
- Duurder
- Groter
- Geen Midi in/out

Spike:
+ Tracktion 2.0 meegeleverd
+ Midi in en uit
+ Onboard Realtime DSP (aan te sturen vanuit Tracktion)
+ Kleiner (platter)
+ Goedkoper
+ 24-bit/96kHz
- Externe voeding (Adapter)
- Misschien minder profi (?)

mboxbig.jpg

SPIKE.png

Ik ben benieuwd of jullie je mee een stap verder kunnen helpen.

pc of mac?
welke software wil je gebruiken?
midi nodig?
wil je mobiel zijn?
96 khz nodig?
...

je hebt zelf al - en +'en gegeven... overweeg wat je wil doen, wat je nodig hebt, en je komt er goed uit:okdan:

Ik in eerste instantie op PC
Maar Reason werkt prima op beide ;)
Ik gebruik vooral USB controllers, dus echte MIDI is eerst niet nodig, maar ik wil later wel gebruik maken van midi.
Mobiel is wel een pré. Alles in 1 tas.
96 khz nodig? Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik begrijp dat er veel discussies mogelijk zijn over de zin of onzin van 96khz. Het kan in elk geval geen kwaad lijkt me.

sjah, hoewel digidesign zich misschien al wel wat meer bewezen heeft op computergebied denk ik dat de twee units wel gelijkwaardig zijn...
ging je nu met protools werken dan kon je natuurlijk de mbox kiezen...
sommige mensen zeggen dat je protools op een mac 'moet' draaien, maar alles is uiteraard voor discusie vatbaar...
kijk ook is naar de bakkies van m-audio en edirol zou ik zeggen
misschien dat je daar uitkomst kan vinden... misschien vind je een mobilpre al voldoende ofzo...

Nog even geduld! De Focusrite Saffire komt eraan! 192kHz, Twee echte focusrite preamps, 8 analoog uit twee keer headphone (alles met individuele mixen), firewire verbinding (dus razendsnel en stabiel), digitaal in/uit, midi én: dsp-powered, effecten aan boord!!!! dwz compressor eq en ampsimulatie aan de input en reverb aan de output. Dus makkelijk gitaar opnemen zonder versterkers en andere apparaten, zang opnemen met een beetje galm op de monitoring/headphones. De effecten worden ook bijgeleverd als vst en audio unit (native). Wordt iets duurder dan de anderen maar is echt een klasse beter.

http://www.focusrite.com/products/saffire/overview.html

Laatst gewijzigd:
'maar', de mbox heeft ook focusrite preamps, meer zelfs: de mbox is helemaal door focusrite ontworpen, iets wwat niet veel mensen weten. gelezen in soundonsound. die gaan niet zeveren:D

en al gekozen?
de mbox kan je nu voor een 'prikje' kopen...

Back