[Reparatie] Monitor Alesis Prolinear 720DSP

Milan0

Nieuwkomer
helaas is kortgeleden mijn moeder zo aardig geweest om kortsluiting te veroorzaken, door te lopen kloten met stoppen en aardlekschakelaars, en na een woeste bliksemflits die uit me kamer kwam, moest ik helaas constateren dat 1 van mijn prolinears het heeft begeven.
Kijk ik in het garantiefoldertje...helaas ook de 1 year warranty ja.

Na het openmaken van de case bemerkte ik een gesmolten condensatortje op het bord, Na het draadje achter de voeding...
De monitor schakelt niet aan, dus sowieso zal de voeding ook opgeblazen zijn?

Iig ik zoek iemand, of een toko ofzo, omgeving amsterdam, waar ik deze kan laten repareren, voor niet al te duur uiteraard...

Weet iemand toevallig wat?

Hardstikke bedankt :halleluja :halleluja

7.5 jaar later, iemand een idee misschien nu? :)
Ik ben heel even in contact geweest met iemand in Hoorn, maar dat werd lastig ivm vervoerbaarheid.

Ik heb een 2e werkende speaker als referentie.

k9if04.jpg

Met foto een stuk duidelijker gok ik :)

Ik weet niet of hij ook luidsprekers repareert, maar wellicht dat forumlid j.baars iets voor je zou kunnen betekenen?

igzwxd.jpg

Fototje van de werkende speaker.
Op deze plaat ontbreken die blauwe componenten (C5), voor de rest lijkt alles identiek.

Kan helaas niet de intacte versie van het gesmolten component aflezen, niet te buigen etc. Voeding zit in de weg, en kan deze niet los maken met de tools die ik heb. (Zie foto, kleine rare boutjes)

Back