RS7000 en MPC1000 demo gevraagd!

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Welke RS7000 of MPC1000 eigenaar wil mij zijn apparaat demonstreren? Ik kan natuurlijk zelf gaan klooien in de winkel, maar vooral bij de RS7000 zal ik dan niet ver komen in het begin.
Ik ben vooral benieuwd naar het gebruiksgemak van de apparaten en de interne FX en bij de RS7000 ook naar z'n eigen geluiden.

Liefst niet al te ver van Eindhoven, maar ik heb een auto, dus ik kan wel een eindje komen.. ;)

Vergoeding: een alcoholische versnapering ofzo?

(ik weet dat er een sequencermeeting komt, maar ik wil er echt ff de tijd voor nemen..)

Ik had ooit een mpc2000XL en heb die weggedaan om een mpc1000 aan te schaffen. Nu heb ik weer een mpc2000 en is de mpc1000 verkocht... Op de een of andere manier werkt de 1000 toch anders dan een 2000. Een 2000 werkt voor mij nog steeds het lekkerst, ik zou dan ook lekker de 2000XL houden die je nu hebt.

Origineel geplaatst door Hazes
Ik had ooit een mpc2000XL en heb die weggedaan om een mpc1000 aan te schaffen. Nu heb ik weer een mpc2000 en is de mpc1000 verkocht... Op de een of andere manier werkt de 1000 toch anders dan een 2000. Een 2000 werkt voor mij nog steeds het lekkerst, ik zou dan ook lekker de 2000XL houden die je nu hebt.

Meestal moet je iets waar je tevreden over bent ook niet weg doen.. Maar ik ben iemand die niet snel tevreden is.. Zogauw ik weet dat er iets is dat misschien makkelijker werkt, voor hetzelfde geld of niet veel meer, wil ik dat graag uitproberen..
  • De RS7000 en MPC1000 hebben allebei interne FX.. Dat zou ik een voordeel kunnen vinden als ik die effecten ook mooi vind.
  • Op een RS7000 kan je x0x-stijl je patterns programmeren wat ik een voordeel vind.
  • Een RS7000 heeft eigen geluiden aan boord die ik waarschijnlijk goed kan gebruiken.
  • En je kan samplen terwijl de sequencer van de RS7000 of MPC1000 blijft lopen.
Ik denk dat ik (mede dankzij de negatieve verhalen over de MPC1000) misschien wel beter af ben met een RS7000..

Maar dat wil ik zelf graag uit kunnen proberen bij iemand die er genoeg ervaring mee heeft.. Demonstratie klinkt ook meteen zo beladen.. Het is meer een beetje ouwehoeren en pielen eigenlijk..

Ik zou zeggen, sequecermeeting...:D Met een beetje mazzel komen die bakkies wel. Kun je meteen ff bij mij komen buurten :).

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik zou zeggen, sequecermeeting...:D Met een beetje mazzel komen die bakkies wel. Kun je meteen ff bij mij komen buurten :).

Misschien hè... Misschien dat ik dat weekend heel toevallig naar een optreden ga van Planet Unknown.. Die ken je wel of nie? ;) Ik moet ff uitzoeken of dat gaat lukken met de maat Paul (Penik Ettek) die me heeft laten blijken dat ie daar ook wel wat voor voelt.. Maar daar hebben we het op msn wel over..

Ik ben alleen bang dat ik dan niet echt de kans krijg om uit te zoeken wat ik wil weten over de RS7000.. Misschien heb ik dat fout.. ;)

Origineel geplaatst door teknoudontknow
[*]De RS7000 en MPC1000 hebben allebei interne FX.. Dat zou ik een voordeel kunnen vinden als ik die effecten ook mooi vind.

Ik weet niet hoe de interne effecten van de RS7000 zijn, maar wat ik me ervan kan herinneren zijn die van de MPC1000 nou niet echt geweldig.

Origineel geplaatst door Riekoes
Ik weet niet hoe de interne effecten van de RS7000 zijn, maar wat ik me ervan kan herinneren zijn die van de MPC1000 nou niet echt geweldig.

De Fx in de Rs7000 zijn heel redelijk hoor. Daar zal het niet aan liggen. Je hebt in ieder geval iets van 96 effecten om uit te kiezen dus daar zal het niet aan liggen. De reverb is natuurlijk minder dan een goeie dedicated rack unit maar de rest werkt echt prima moet ik zeggen!

Ken de MPC niet maar heb wel de RS-7000 en vind het een fijn bakkie. Ik gebruik de sequencer niet omdat ik alles lekker op de pc doe, maar gebruik wel de interne geluiden regelmatig. (De sequencer is trouwens wel lekker en flexibel als je meer van het hardware sequencen houdt)

De interne synth is loik, maar heeft wel een beperking (waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet bij kan): Voor de synth freaks onder ons, als je verwacht dat je van de grond af geluidjes kan programmeren dan kom je bedrogen uit. Er zit dus wel een synth module in (geen samples) maar je hebt geen controle over bijv. oscillators en andere belangrijke synth parameters enzo. Je kan alleen voorgeprogrammeerde geluiden verder tweaken met bijv. LFO's, pitch, filter en amp envelopes enzo. Hiermee kan je by the way nog steeds erg leuk spul fabriceren hoor.

De drum kits zijn zeer goed bruikbaar, ik zet er meestal de mastercompressor overheen. Lekkere kicks en mooie percussie, weinig bijzonder maar wel goed bruikbaar!

De FX is zeer plezant, heel veel leuke allround effecten die vaak zeer goed klinken waarmee je lekker kan freaken. De meest vage dingen zitten er wel in.

Reverbs kunnen ook erg mooi en vet zijn, maar voor de lange trancy galmen kan je beter naar een Lexicon grijpen.

Het is verder gewoon een heerlijke bak om live i.c.m. met bijv. een andere synth lekker mee te klooien, gebruik hem ook vaak om ff snel een idee dat ik mn hoofd heb vast te leggen. Melodietje programmeer ik op mn synth, ff snel een beatje erbij maken om de basissound ff goed te krijgen. Later werk ik dan alles verder uit uit op mn pc samen met mn andere spul.

MPC 1000 Demo

MPC 1000 Demo

Hier is een MPC 1000 demotje.
Zelfs de echo is gemaakt met de MPC 1000.

En ik heb nog nooit last van timing problemen gehad.
(ik kan vergelijken met meerdere analoge sequensers)

Attachments

• mpc 1k voorbeeld.mp3
    759,9 KB · Bekeken: 110
Re: MPC 1000 Demo

Re: MPC 1000 Demo

Origineel geplaatst door Baal-Zebub
Hier is een MPC 1000 demotje.
Zelfs de echo is gemaakt met de MPC 1000.

En ik heb nog nooit last van timing problemen gehad.
(ik kan vergelijken met meerdere analoge sequensers)

Dat klinkt best goed inderdaad, maar eigenlijk zou ik het verschil eens moeten horen tussen fx en geen fx.. Kan je hem eens opnemen met alle effecten uit?

Origineel geplaatst door Laurens O
Ken de MPC niet maar heb wel de RS-7000 en vind het een fijn bakkie. Ik gebruik de sequencer niet omdat ik alles lekker op de pc doe, maar gebruik wel de interne geluiden regelmatig. (De sequencer is trouwens wel lekker en flexibel als je meer van het hardware sequencen houdt)........ enz.

Das interessante info.. :) Ik weet dat die synth in de RS niet al teveel voorstelt.. Ik zal ook vooral de ritmes ermee maken (samples en ROM-geluiden) en m'n synths sequencen..
Snel en simpel een ritme kunnen maken zou ook een groot voordeel voor me zijn.. Niet dat je dat met de MPC niet kan, maar de werkwijze vind ik minder handig dan x0x-stijl om het nog maar es zo te noemen..
Nou moet ik em toch echt nog ergens gaan luisteren en uitproberen.. Ik doe m'n MPC niet op de gok weg.. ;)

Origineel geplaatst door Acidfever
De Fx in de Rs7000 zijn heel redelijk hoor. Daar zal het niet aan liggen. Je hebt in ieder geval iets van 96 effecten om uit te kiezen dus daar zal het niet aan liggen. De reverb is natuurlijk minder dan een goeie dedicated rack unit maar de rest werkt echt prima moet ik zeggen!

Kijk aan.. Kan je op de RS elk geluid bij weze van spreken een eigen effect meegeven? Of zelfs meerdere effecten per geluid?
Een MPC1000 heeft 'two separate multi-effects processors plus a master output effects processor' lees ik net ergens..

Dat klinkt best goed inderdaad, maar eigenlijk zou ik het verschil eens moeten horen tussen fx en geen fx.. Kan je hem eens opnemen met alle effecten uit?

Helaas niet omdat ik best veel geresampled heb en de cleane samples zijn overleden in het creative proces.
Ik heb de bit grunger, de compressor, de flying pan, en de eq gebruikt.
Echo heb ik gemaakt door samples meerdere keren vlak achter elkaar te triggeren.
En verder veel kicks layeren enzo.
Ik vind de kwaliteit van de effecten zeer matig maar soms goed bruikbaar.
De samples komen van de Tr-909, Tb-303 en de Andromeda.

Ik gebruik de Mpc 1000 vooral om op te nemen en te weergeven.
Samplen zonder fratsen dus en dat kan het beestje heel goed.

Samenvatting: De Mpc 1000 kan eigenlijk alleen goed samplen en sequensen.

wat wil je ermee maken ?

ff grofweg :
mpc1000=hiphop, breakz,dnb e.d. dus de echte sample-shit zeg maar, dus als je veel samples hebt dan erg vet.

rs7000= dance, de voorgebakken shit (4-to-the-floor) wat erg makkelijk is om in je software seq te laden en voor RMD (rapid music development) dus je hebt snel een demo in elkaar, leuk om snel een idee om te zetten naar muziek.
Kan ook wel samplen natuurlijk maar je koopt hem toch echt voor het gemak.

ik heb ze beide maar kan je geen van beide als enige aanraden, maar ja ik heb 8 hardware-sequencers staan dus dan weet je al dat ik ook niet kan kiezen, hahahaha.

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Kijk aan.. Kan je op de RS elk geluid bij weze van spreken een eigen effect meegeven? Of zelfs meerdere effecten per geluid?
Een MPC1000 heeft 'two separate multi-effects processors plus a master output effects processor' lees ik net ergens..

De RS, naar mijn weten, kan zijn Master FX, alleen over de Master L-R. Dat is wel jammer. En andere FX volgens mij ook alleen over de 1e 2 kanalen.

Ik ben verder nog nooit zo dicht bij mn muziek in mn hoofd gekund als met de RS qua sequencing. Voor mij is het op dit moment voor patterns en IDen meesterlijk.

Origineel geplaatst door peter2xl
wat wil je ermee maken ?

ff grofweg :
mpc1000=hiphop, breakz,dnb e.d. dus de echte sample-shit zeg maar, dus als je veel samples hebt dan erg vet.

rs7000= dance, de voorgebakken shit (4-to-the-floor) wat erg makkelijk is om in je software seq te laden en voor RMD (rapid music development) dus je hebt snel een demo in elkaar, leuk om snel een idee om te zetten naar muziek.

ik heb ze beide maar kan je geen van beide als enige aanraden, maar ja ik heb 8 hardware-sequencers staan dus dan weet je al dat ik ook niet kan kiezen, hahahaha.

Ehm, deze snap ik niet. Beide hebben samplers (toegegeven is de sampler in de Rs7000 minder snappy wat betreft sound) en beiden hebben goede sequencers aan boord (De rs7000 met grote waarschijnlijkheid toch net even wat beter).

Waarom de rs7000 voor 4-to-the-floor zou zijn volg ik niet. Juist door de goede sequencer is deze bak ideaal als sequencer voor Drum 'n Bass en Breakbeats (is tenminste mijn ervaring).

De Rs7000 is buiten dat ook nog eens erg fijn als hardware midi sequencer (de mpc 1000 vast ook hoor). Dus de beschrijving is een beetje minimaal. Ik denk in ieder geval zeker dat je de Rs7000 of mpc1000 als enige apparaat zou kunnen hebben. Als je dat niet kan mis je denk ik ook wat inventiviteit en improviserend vermogen (of je wilt gewoon niet met maar 1 machine werken). Maar in de tijd dat ik alleen nog een rm1x had maakte ik wel degelijk volledige nummers hoor.

Het is denk ik gewoon niet handig om te zeggen dat een machine geschikt is voor een bepaald soort muziek. Maar dat is misschien mijn mening.

Je begint met "ff grofweg" en dat is het denk ik ook wel. Heel erg grofweg.

My 0.02

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
De RS, naar mijn weten, kan zijn Master FX, alleen over de Master L-R. Dat is wel jammer. En andere FX volgens mij ook alleen over de 1e 2 kanalen.

Ik ben verder nog nooit zo dicht bij mn muziek in mn hoofd gekund als met de RS qua sequencing. Voor mij is het op dit moment voor patterns en IDen meesterlijk.

Klopt....alle FX zit alleen op de master kanalen.

De Rs7000 heeft unexpanded sowieso maar 2 outputs! De effecten zijn wel van een goede kwaliteit en zeker goed bruikbaar.

Origineel geplaatst door peter2xl

Pfffrrrrr....zelden zo'n stompzinnig commentaar op de RS7000 gelezen...
Neem nog een Breezer zou ik zeggen.

Back