Korg ms2000 vraagjes

BelgianGuru

Ingeburgerd
Hey,

ik heb de search knop al even gechecked, maar vind enkel oeroude threads en ik weet niet hoe leuk het is om die weer helemaal boven te halen :confused:

Nu, ik zoek dus een synthje, dat gewoon lekker warm klinkt,waar ik hopelijk ook een andere synth/audio ingang kan doorsturen om dat ook nog eens te shapen (ik weet dat dat gaat met de 20, maar of dit ook gaat met de 2000?). Het maakt mij geen reet uit of ik er een supersaw airwave rip-off mee kan maken, die sound boeit me helemaal niet. Ik ben druk op zoek naar iets dat warm/analoog klinkt, en de mogelijkheid biedt om mooie bass mee te maken dat past bij bvb een live drumsetje, gitaartje enz.. dus niet die weinig-volume houdende trance-zooi basslines (heb ik iets tegen trance dan ? 8o), als iemand de plaat van Gorillaz heeft liggen 'Demon Days', dat is bvb zo'n bass sound (bijna zoals een bas gitaar, maar zonder de hoge toon van het aanslaan..).

Ook wil ik er gewoon wat geluid uitkrijgen en plezier mee beleven on-stage, t'is niet de main synth voor leads ofzow..

Nu gewoon even kort zo, wat vinden de eigenaars van de sound, hoe voelt het in je maag, of is het toch maar dunnetjes? Ik heb het in de winkel even kunnen testen, maar op mini sound systeempje, met naast mij iemand die een Gibson aan het testen was, dus heb er niet veel van kunnen 'testen'..

PS : Ik heb helemaal NIETS tegen trance hoor, was maar om te lachen :)

Voor warm en analoog zou ik ook gewoon voor een analoogje gaan of moet het een VA worden ?

het mag ook die ms-20 zijn hoor, maar die zijn zo moeilijk te vinden (tenminste voor een deftig prijsje, en in Belgie dan nog) =(

Als je alternatieven hebt, in analoge vorm, laat je stem dan zeker horen!

Je kan er prima 'warme analoog klinkende' bassen uithalen (het voordeel van een VA is dat het zijn best doet om als A te klinken en dat is hier goed gelukt). De audio input functie doet precies wat ik verwachte. De presets van de vocoder, zoals ik ze kreeg (ik heb een 2de hands, misschien waren ze niet origineel) waren niet bijzonder, maar met een beetje programmeren kun je er redelijk simpel vette dingen uithalen. Ben er heel tevreden over. Oh ja, ik heb een rackversie MS2000R, maar dat maakt voor de sound niks uit.

??

??

ff een vraag om hier nou een nieuw topic voor te starten is denk ik een beetje over dreeven

Kan je nou de step sequencer van die korgms2000r trouwens gebruiken om een andere synth mee aan te sturen?:confused:

groeten the argos

edit ja ik heb de handleiding maar staat niks over in

Laatst gewijzigd:
aardige forum mensen pleas help

snik,,, iemand wil mijn ms kopen maar alleen als hij de step seq voor externe apparaaten kan bestuuren

iemand een antwoord pleas

Re: ??

Re: ??

Origineel geplaatst door the argos
ff een vraag om hier nou een nieuw topic voor te starten is denk ik een beetje over dreeven
2 keer je topic omhoogschoppen binnen een dag is ook een beetje overdreven ;). Gewoon even geduld hebben, dan zal er vast wel iemand een antwoord geven. Op zondag is 't hier altijd een beetje relaxed.

Overigens, je hebt zelf genoeg externe apparaten. Heb je 't zelf nog niet geprobeerd, met je Nord of zo?

Back