Gaan we bergafwaarts?

Origineel geplaatst door kareltje

Dat jij het meer ziet als 80's funk is geheel is jou visie, maar als je goed luistert heeft het nummer zeker veel invloeden van de latere chicago house

teletijdmachine? :D

hoe kan dat nou man?

Origineel geplaatst door trash
Tegenwoordig is het wel een stuk makkelijker voor de text schrijver.

Men neme, Hall and oats, en dan....

You're out of touch
I'm out of time (Time)

x200

Klaar.

Nou, nog alleen even een sampleloop van een "now dis iz houzebeatz V234, 3000 loops on 1 CD" cd..

Origineel geplaatst door Arv
Nou, nog alleen even een sampleloop van een "now dis iz houzebeatz V234, 3000 loops on 1 CD" cd..

...geen Zero G ?

Zero G is (volgens mij) de meest uitgemolken sampleceedee aller tijden! je zet dat ding op, en je hoort de classics stuk voor stuk voorbij razen :)

Origineel geplaatst door B.S.E.
Zero G is (volgens mij) de meest uitgemolken sampleceedee aller tijden! je zet dat ding op, en je hoort de classics stuk voor stuk voorbij razen :)

Eigenlijk diep treurig..
;{

tja, maar laten we wel wezen.... ze ZIJN er voor bedoeld....

Origineel geplaatst door Arv
Eigenlijk diep treurig..
;{

Op dezelfde manier dat je een bepaald soort nieuwe virtueel-analoge synthesizer op de markt ziet, 'm koopt voor de volle mep, en 'm 3 maanden later als dure presse-papier weer van de hand doet. Presets kosten nou eenmaal het minste werk, en een sample is een ideale preset (high-level bewerken vereist het minste programmeerkunst. Ik zeg niks over millimeter clicks en cuts en Reaktor).

Overigens, wat ook opvalt is de rol van de filter. In al die vroege 1990 zooi was er geen sprake van opbouw door filtercutoff omhoog te draaien - samples en instrumenten werden op behoorlijk 'pure' wijze gebruikt. Ik denk dat je dat dwingt om origineler te werk te gaan (geen filters = op andere manier variatie aanbrengen). Anderzijds jammer, je kunt er best wel wat mee, en qua synthesis lijkt dat tijdperk niet zo uitdagend te zijn (ook vanwege de 'classics' - de 808 en 909 waren nog lang niet compleet uitgemolken).

Als ik alleen naar de "Crazy-Frog"-remixen van 80-er/90-er jaren hitjes zou kijken/luisteren, ben ik geneigd om te zeggen: we gaan niet bergafwaarts; we zijn aan 't diepzeeduiken..

:stupid

ach ik vindt die crazy frog liedjes wel op het juiste moment komen en ik denk dat de persoon achter de uit de hand gelopen ringtonetjes zich kapot lacht als het geld weer binnen komt

ze laten goed zien hoe de hitjes hier werken en wie verantwoordelijk is voor de stand in de hitlijsten en wat het eigenlijk voorstelt

dus tijd voor de naieve hollander om de top 40 hitlijsten is anders te gaan zien

Origineel geplaatst door anoniempje

dus tijd voor de naieve hollander om de top 40 hitlijsten is anders te gaan zien

Precies, er is zoveel meer invloed door publishers, of zoals de osdorp posse het zo leuk noemt: de jongens van de industrie...de hele charts kunnen zo makkelijk beïnvloed worden...gelukkig tellen de officieele downloads ook mee in de charts, maar daar zullen ook nog een hoop haken en ogen aan zitten denk ik zo...

in ieder geval, de drempel om muziek te maken in veel lager komen te liggen, dus logischerwijs duurt het langer voordat je iets hebt gevonden dat je echt te gek vind..immers, er moet veel meer muziek door je kritische filter :D

:dj:

crazy frog what the fuck, i say shoot the bastard!

Maar laten we wel wezen meneer loopt binnen! Dat geldt overigens ook deze discussie is volgens mij al eerder geweest over die gasten van de ski-hut en de daarbij behorende muziek.

Ik hoor steeds meer mensen zeggen dat er weinig vernieuwende shit uitkomt zeker op het gebied van hardstyle, het is de gevestigde orde die de dienst en dus ook de trend uitmaakt! What is hot and what is not!

Ik hoorde op mysteryland toch wel een aantal verschrikkelijke platen langskomen in een dj set met een sample van pink ik draaide mij eens om en iedereen slikte het behalve jawel ik en mijn "muziekvrienden", vervolgens of pink al niet ziek genoeg is in een hardstyle aftreksel kregen we ook nog bonni tyler met haar totally eclipse from the ... of hoe dat nummer ook mag heten vindt het sowieso la een kutnummer en al helemaal in een hardstyle versie de .... ging echt nergens over en of het nog niet erg genoeg was een deel van het grut ging lopen mee zingen :-((( aardig ziek.

maar goed samples is niks mis mee, is alleen hoe je het gebruikt. Dat men rap in hardcore gebruikt of disco in house of house in disco, tja mengen van stromen heet dat toch :-) of je er blij mee moet zijn geen id.

dat meneertje verwest erop los sampled en er lekker mee verdiend tja wat zal ik zeggen leuk voor hem toch. Dan gaat toch deze weer op: beter goed gejat dan slecht bedacht!

En zo blijft het altijd wel wat, gelukkig zijn er mensen die opzoek blijven naar het vernieuwende hoe extreem of uitgekotst dat nu ook gevonden mag worden.

Blijf niet bij 1 style ;-) ga niet in de o zo bekende hokjes denken! Misschien is het tijd dat de gevestigde orde van dj's vj's tmf mtv the box op de schop gaat :-)

Origineel geplaatst door cns
beter goed gejat dan slecht bedacht!

Aargh, wat een duffe uitspraak is dat, een vrijbrief om alles maar klakkeloos te clonen.
Vandaar alles in een circel loopt, iets zelf verzinnen is toch niet zo erg moeilijk?
Beter goed verzonnen, dan slecht gejat.

Back