Gaan we bergafwaarts?

duf of niet maar zo is het toch denk je dat die gasten nog enigzins creatief denken, nee!! Die denken wat wil de jeugd van tegenwoordig :-) waar liggen de centen :-)

Origineel geplaatst door cns
duf of niet maar zo is het toch denk je dat die gasten nog enigzins creatief denken, nee!! Die denken wat wil de jeugd van tegenwoordig :-) waar liggen de centen :-)

dat gaat gelukkig niet op voor het leeuwendeel op dit forum ;-)

....

het is ook altijd hetzelfde..

Als je kritiek hebt op grote jongens zoals Tiësto, dan ben je uiteraard jaloers.
Als je kritiek hebt op nepperij/clonen dan is het "beter goed gejat dan slecht bedacht"

Typisch Nederlandse kortzichtige boerenjongens lulpraat.

Origineel geplaatst door cns
Die denken wat wil de jeugd van tegenwoordig :-) waar liggen de centen :-)

ja...GEK HE! sommige mensen zien muziek maken namelijk als hun beroep...voor iedere producer/componist ligt de balans tussen wat wil ik maken en wat scoort nou eenmaal anders. en uiteraard is het gros dat je hoort bedoelt voor "het publiek". Als je alleen muziek maakt voor jezelf, waarom zou je het dan uberhaupt nog uitbrengen :S

Wat een gezever weer zeg.

Maakt geen ruk uit of het slechte kopieen zijn of niet. Ze douwen het wel met een ongezonde dosis marketing door je strot. En die pubers geloven toch wel zo'n beetje alles wel, als je maar genoeg blijft herhalen.
En dat je als oude knar (al dan niet gedeillusioneerd) dit gade slaat en (al dan niet) vervloekt zal die knakkers aan hun reet roesten. Zij zijn gewoon een onderneming die erop uit is om zoveel mogelijk winst te maken. En dat heeft niets met echte muziek te maken. Maar zoals mijn voorganger al zei. Wie bepaalt eigenlijk wat 'echte muziek' is.
Zeker niet die commerciele partijen maar ook niet die frusty gasten die voor de 'puurheid' gaan en alles afkeuren wat niet in hun straatje ligt. Want in feite zijn dat twee uiterste tegenpolen die eigenlijk net zo 'erg' zijn.
Dus zwart wit is het niet. Nooit zo geweest en zal het ook nooit zo worden.
Het dillemma is al zo oud als de mensheid en het gezeik erover ook.

Als er al iets veranderd is, is de industrialisatie van de emoties van de mensen zelf. Je wordt min of meer kapotgebeukt met allerlei reclame/marketing die ervoor zorgt dat je omgeving ook van je gaat eisen dat je aan die onzin mee gaat doen.
Maar de oplossing hiervoor is gewoon redelijk simpel.

Gewoon je eigen gang gaan (zover het nog kan) en schijt hebben aan die onzin. Luister wat je wil luisteren en maak wat je wil maken. En de dingen die kwalitatief goed zijn doorstaan altijd nog wel de tijd en dat zal ook nooit veranderen.
Wat dat betreft evalueert de muziek ook en soms lijkt het erop alsof alles in het honderd loopt, maar da's maar tijdelijk denk ik dan maar.

Origineel geplaatst door fuse
Want in feite zijn dat twee uiterste tegenpolen die eigenlijk net zo 'erg' zijn.

Misschien is die tweede nog wel erger....het eerste is werk, het tweede is gewoon gebrek aan inzicht en hypocrisie...

Origineel geplaatst door hansbakker
Misschien is die tweede nog wel erger....het eerste is werk, het tweede is gewoon gebrek aan inzicht en hypocrisie...
als de tweede tevens een bron van inkomsten zou zijn helemaal, want dan is het hun eigen dikke domme dullige schuld!

Mooi gezegd 6.

Ik wordt er even stil van. :)

Origineel geplaatst door 6 trak
als de tweede tevens een bron van inkomsten zou zijn helemaal, want dan is het hun eigen dikke domme dullige schuld!
EN op het zelfde moment ook nog in hetzelfde straatje meeblaten met de grote komkommerschele schijfenpersende bobo's over het p2p gebeuren... *uche*

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nightstorm
nah vroeger was er net zoveel crap op de markt als nu volgens mij, enige verschil is dat je alle toendertijd al tweedehandse uitgekauwde rotzooi nu nergens meer hoort omdat die dingen gewoon een maximale houdbaarheidsdatum hebben...maar als ik naar de tv kijk of radio luister komen er echt nog wel originele dingen tussen, wat te denken van Gorillaz - Feel Good inc een paar maanden terug? Of Lose Control van Missy Elliot? Of M.I.A. - Bucky Done Gun? Tja, en als je dan in 2010 een hele dag kutmuziek gehoord hebt en je luistert dan dit soort nummers denk je weer "wat is 't bergafwaarts gegaan, in 2005 deden ze tenminste nog originele dingen"

't Is gewoon omdat je nu niet dagelijk eins zwei polizei op de radio hoort dat je het idee hebt dat dat soort kutmuziek vroeger niet gemaakt werd :)

Niet dat het nog heel erg boeit, maar toch Lose Control van Missy Elliot ook heel erg gejat van
Cybotron(juan atkins).
Verder moet iedereen zelf weten of hij andermans werk gebruikt mits de artiest ermee akkoord gaat natuurlijk.
Zelf sla ik gewoon in het wilde weg wat toesten aan en hoppa.

Wat alle vormen van kunst betreft is er de grote massa en enkele pioniers en mensen die verder denken.
De tijd wijst vaak uit wie de laatsten zijn want hun producties zijn de genen die later ook nog gewaardeerd worden, de crap van de massa wordt vergeten en ligt straks per kilo te koop op rommelmarkten.

Back