Amen Breakbeat

JaZzMaN251

Stamgast
Hey,

ik ben van plan wat te werken met Amen Breakbeat samples...
Maar ik heb enkele vragen...

Zijn er ergens al goede samples te downloaden (ik ga eerst zelf eens proberen knippen, maar als het me niet lukt, heb ik een plan B)
Eens ik de samples heb, hoe stop ik deze in een soort drumkit in Logic?

Greets,

JaZz.

Ik neem aan dat logic standaard een sampler plugin heeft? Dan kan je de slices daar in importeren. Hoe weet ik niet, ik gebruik HALion en SX.

Maar een tegenvraag: wat is een Amen breakbeat? Ik kan me een bepaalde stijl breakbeat loop herinneren die vaak die naam krijgt, dus dat zal 'm wel zijn. Is het echt 'die ene' loop, of is Amen een stijl? Hoe is die naam zo gekomen?

Heb die ooit eens gedownload van het net inclusief de hele Amen mp3 song, goed nummertje :D

hak 'm in stukken met Recycle oid en laad in sampler.

gewoon deze opknippen, eq-en en compressen naar wens. :D

Attachments

• dnbsamples_break19.wav
    377,9 KB · Bekeken: 109
Het lijkt wel of dat filmpie gemaakt is voor het nageslacht wat over 100 jaar een kist opgraaft met dit filmpje zodat ze wat kunnen leren hoe het vroeger ging en wat voor primitief studiogereedschap er gebruikt werd ofzo :confused:

Kan je gelijk hier aan meedoen : http://camouflage.altervista.org/amen.htm

Dat filmpje is zeer goed weer net zo ironisch als die over de tb303.

Ik ben nu lekker oude platen van mijn vader uit de jaren 60/70 aan het luisteren en samplen.

Laatst gewijzigd:
Ok, heb wat knipwerk verricht, maar nu zou ik nog moeten weten hoe ik zo'n sampler in Logic moet instellen...
Ik kan 'm zelfs niet vinden... Ondanks de handleiding.

Help! :)

JaZz.

Back