Interne schoonmaak beurt Juno-60, 101 en 808

sander

_
Deze apparaten zijn in veel vochtige/warme/koude/rokerige/benauwde/kleffe plekken geweest en funktioneren nog goed op een paar kraakjes na.

Is het verstandig om ze weer eens te openen en het 1 en ander schoon te maken. Kan me voorstellen dat de printplaten wel een laagje viezigheid hebben.

Wat je ook doet: geen contactspray gebruiken hè :)

Je zou kunnen beginnen met het schoonmaken van de faders, met een spuitbusje perslucht.
Verder... tja... Ik doe maak ze eigenlijk nooit grondig schoon. Meestal zit er wel stof in die apparaten maar verder valt het wel mee, vind ik. Zolang iets goed functioneert moet je er niet al te veel mee rotzooien

nee nee, contactspray zal ik ook nooit meer gebruiken. Ik dacht weleens gelezen te hebben dat printplaten ook een wasbeurtje kunnen krijgen. M'n sliders ga ik eerste met lucht en daarna eventueel met electro reiniger(99,7% zuiver alkohol, sneldrogend, laat geen resten achter) behandelen. Merk Electrolube, type hyposol 997. Oud spul, kan het op hun website niet vinden.

Ik heb ook een 808 waarvan ik de midi-kit onlangs heb laten reviseren door Boemtsjak. Toen we de 808 open maakte zat er vooral veel stof en viezigheid rond de potmeters en drukknoppen.

Geen contactspray dus, maar gewoon met een wattenstaafje het ergste vuil weghalen. Dit werkt prima en je beschadigd niets. Oh ja, het kost flink wat wattenstaafjes om hem goed schoon te maken. Het is overigens niet de bedoeling om met veel kracht en poetswerk de boel schoon te maken, gewoon een beetje het stof weghalen.

Succes

ik weet inieder geval van een 101 dat hij erg simpel in elkaar zit en alles zit vast metr stekkertjes, dus die kan je eenvoudig lostrekken en dan kan je overal bij

Het irritante van die persdrukspuitbussen is, dat je ze niet in elke mogelijke hoek kan houden omdat er dan vries vloeistof uitgespoten. Ook zijn ze wel erg prijjzig.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door reddread
Excuus voor mijn onwetendheid maar waarom geen contactspray?
Tast dit bepaalde onderdelen aan?

Laat troep achter wat op een gegeven momemt alleen maar voor extra problemen zorgt geloof ik.
Anders moet je ff zoeken in het archief.

Back