Moog Memorymoog Plus met Lintronics upgrade

ik heb zelf ook een memorymoog en vroeg mij af of die linntronic upgrade de moeite waard is?
Blijven hierdoor de voices beter getuned?
Iemand hier al ervaring mee?

Ik denk dat dit toch wel de prijs is voor een geupgrade mmoog, aangezien de plus al zo'n 3200 euro waard is en als je hem wil laten upgraden kost dat ook nog es 1950 eurotjes...

Origineel geplaatst door Rockwell
ik heb zelf ook een memorymoog en vroeg mij af of die linntronic upgrade de moeite waard is?
Blijven hierdoor de voices beter getuned?
Iemand hier al ervaring mee?

Ik heb ze allebei. Mijn standaard Moog (geen plus-model) heeft geen enkele tunings-problemen. Even warm laten worden en dan de auto-tune indrukken. Maar vaak is dat niet eens nodig, wellicht onthoudt de moog na uitschakelen de correctie-voltages van de laatste autotune-procedure ?
Ik denk dat de LAMM-upgrade met name interessant is als je standaard moog defect is of de kuren vertoont. Zodra dat bij mij het geval is gaat ie naar Rudi. Maar duur is het wel. Als je perse midi nodig hebt zou ik ook kiezen voor de LAMM-ombouw te gaan ipv een Kenton kit of zo. Alle draaiknoppen zenden immers midi-data uit...

Heb jij ooit es last gehad van tuning problemen bij de LAMM, moet je hier ook regelmatig de autotune functie gebruiken?

Problemen niet, maar ik druk na zo'n 5 tot 10 minuten gewoon uit gewoonte op de autotune. Meest merkbare verschijnsel is dat sommige voices, bij gebruik van 2 of 3 oscillatoren, meer beating hebben dan de andere, en dat is storend. De autotune werkt redelijk snel, iets sneller dan de autotune van de originele moog, hoewel mijn originele moog wel de autotune-update heeft zoals die destijds aanbevolen werd. Door die update rekent Rudi trouwens al hogere ombouwkosten, omdat de onderdelen er weer uit moeten:confused:

Heb nog geen tuning-problemen ondervonden met mijn LAMM (hout vasthouden...) - evenmin het probleem dat Wouw beschrijft betreffende de voices. De LAMM kost stukken van mensen (kocht hem via Rudi zelf) maar is nmm echt wel de moeite waard als je naast de tuning-verbetering ook uitgebreide MIDI control wilt en bvb. een filter input.

Around 4000 euros is about right for a LAMM. A classic polysynth with updated
features...:P

Origineel geplaatst door wouw
Ik heb ze allebei. Mijn standaard Moog (geen plus-model) heeft geen enkele tunings-problemen. Even warm laten worden en dan de auto-tune indrukken. Maar vaak is dat niet eens nodig, wellicht onthoudt de moog na uitschakelen de correctie-voltages van de laatste autotune-procedure ?

Ik heb zelf mijn vca vervangen van mijn memorymoog+ en moest toen een voicecard van de mm opnieuw tunen.
Als je de mm erg strak tuned hoeft hij geen autotune te gebruiken ten minste bij mij.
De tuning is al goed ingeteld op de voicecards en hij is na een aantal min. erg stabiel.

Maar als een memorymoogLAMM slecht getuned is(dmv 3 potmetertjes op voicecard) kan een LAMM, dmv betere autotune software, hem altijd weer in 6 tuned krijgen en een standaard niet(alleen de allerlaatste memorymoog plus hadden ook betere autotune software) die moet afgesteld zijn tot een bepaalde waarden(check op de mm c9 en dan enter en nog een keer enter en dan moet op ierdere voicecard de ideale waarden 7f 7f 7f zijn)

Back