Nord Micro moduler compatible met OS X?

modular editor voor OSX is officieel niet uitgebracht omdat de productie lijn van de classic er mee op hield en daardoor ook de support voor OS ondersteuning. Op de site www.clavia.com kun je wel een beta downloaden maar of die werkt weet ik niet. Optie: Virtual PC.

Ik vind eigenlijk dat ze de editor open source mogen maken dan kunne we hem verder tweaken

Hij werkt redelijk; beter dan de editor voor OS 9 in elk geval. Die levert bij mij grote problemen met de MIDI-support via mijn USB MIDI interface. Die OS9 editor kun je ook downloaden op de site van Clavia.

Origineel geplaatst door brmzz
Ik vind eigenlijk dat ze de editor open source mogen maken dan kunne we hem verder tweaken
Volgens mij wordt er via reverse enginering gewerkt aan zo'n editor door een aantal mensen. Maar hoe en wat precies weet ik zo niet.

Er zat ook geloof ik maar 1 bugje in, en dat was als je een muis met 2 knoppen hebt, en je gebruikt de rechtermuisknop, dat de applicatie dan crasht. Maar dat was voor Clavia hem vrijgegeven had, misschien dat dit een net iets andere versie is die dat niet heeft. Maar goed, daar ben je zo achter.

Ja, inderdaad, test het nu net. Die bug zit er nog in. Je kan wel middels de rechtermuisknop modules toevoegen, maar als je deze gaat hernoemen of verwijderen middels de rechtermuisknop dan crashed de editor.

Op zich geen probleem, heb er zelf nooit last van gehad, verwijderen van modules kan je gewoon met de delete toets doen. Zelf hernoem ik nooit modules, als je dat wel doet heb je wellicht dus een probleem.

Clavia was eigenlijk niet van plan deze Editor te releasen, maar één van de Amerikaanse Beta testers gaf het ooit aan een klant, die het vervolgens mij aanbood. Ik gebruik echter geen Mac, maar ik dacht in eerste instantie dat de goede man een wereldprogrammeur was en het geheel zelf had zitten fabrieken. Via de geëigende paden van het Internet wilde ik het geheel wereldkundig maken, maar de goede jongen trok zich plots terug met het "Ik heb het ook maar gekregen" verhaal. Ruggespraak met Clavia heeft me toen doen besluiten het programma terug te trekken, maar zo'n beetje heel Mac-end en Modulerend Amerika had het al gedownload. Ook na het weghalen van het stukje software was mijn mailbox eigenlijk niet leeg te krijgen. Ik heb Clavia toen verzocht, en dat hebben ze dan ook gedaan, om het zelf maar te publicerenen, hetgeen ze deden via een 'verstoppertje', namelijk de FAQ pagina. Clavia wil geen verantwoording voor het geheel dragen (Het is niet af). Ik heb het programma niet meer op de UserSite teruggeplaatst. Clavia verdient de hits.

Wout

Origineel geplaatst door Alexander
Ik heb dus net het volgende bestand van de clavia site geplukt:

NordModEditorMacOSX.sit

Downloaden gaat prima, maar ik krijg het op geen enkele manier 'uitgepakt'...!? Het is of iets simpels wat je als mac leek niet weet, of iets wat ik nog moet instaleren?? Iemand?
Stuffit Expander opent 'm bij mij.
Maar hier kun je 'm in Mac vriendelijk zip formaat downloaden: http://www.theupload.com/viewfile.php?id=00010104

dit ziet er leuk uit.
Kwam het tegen in de hoop dat er een nord modular to Creamware modular3 converter bestaat.
Misschien moet ik er zelf maar eens mee aan de slag.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Volgens mij wordt er via reverse enginering gewerkt aan zo'n editor door een aantal mensen. Maar hoe en wat precies weet ik zo niet.

hey ik ben één van de lui die aan die editor werkt, en er zit aardige vooruitgang in. we kunnen patchen up/downloaden uit de nord, en er is een werkende grafische editor. er is nog geen goeie midi driver voor wintendo of mac osx, maar ik ben er mee bezig.

zelf gebruik ik vooral die beta editor onder os x omdat de opensource editor eigenlijk de patch edit en dan in z'n geheel upload naar de synth, dus ook als je maar 1 kabeltje aanpast. we weten nog niet genoeg van het midi protocol om dit te doen.

http://nmedit.sf.net/

cheers

Origineel geplaatst door wires
hey ik ben één van de lui die aan die editor werkt, en er zit aardige vooruitgang in. we kunnen patchen up/downloaden uit de nord, en er is een werkende grafische editor. er is nog geen goeie midi driver voor wintendo of mac osx, maar ik ben er mee bezig.

zelf gebruik ik vooral die beta editor onder os x omdat de opensource editor eigenlijk de patch edit en dan in z'n geheel upload naar de synth, dus ook als je maar 1 kabeltje aanpast. we weten nog niet genoeg van het midi protocol om dit te doen.

http://nmedit.sf.net/

cheers
Is het uiteindelijk ook de bedoeling om nieuwe dingen toe te voegen aan de NM? Dat zal een hele opgave zijn lijkt me, omdat je dan aan de OS van de modular zelf moet gaan sleutelen.

De open source 'editor' ziet er iig owke uit!

niet direct, het OS van de modular is encrypted dus we kunnen geen code toevoegen. dingen als MIDI synced LFO's en extra DSP modules kan je voorlopig dus wel vergeten :-)

er zijn wel vage plannen om extra dingen in de editor te doen, b.v. presets, G2 mutator achtige dingen. of bijvoorbeeld de mogelijkheid om de editor via MIDI te besturen; kabeltjes patchen etc..

maar dat is dus niet in het OS van de nord, je moet dus de editor draaien (dat kan zonder GUI trouwens)...

en plots was het gedaan

en plots was het gedaan

Na een osx update vrees ik werkt de beta editor niet meer, hij "ziet" mijn midipoorten niet meer, wel de device.
Ik werk nog met osx tiger.
Echt jammer, een jaar geleden kon ik nog wel aan patches werken.
Iemand raad ?
Of iemand ondertussen al een goed alternatief voor Mac ?

Back