even voorstellen: paul

ptaurus

Ouwe rot
Hallo,

Ik ben Paul en ben al jaren geinteresseerd in muziek en muziekopnames. Ik heb zelf mijn bovenetage omgebouwd tot kleine studio. Dwz 2 kamers eraan opgeofferd met zelf een heus raam daartussen. Ik werk met een Alesis HD24 opname apparaat. verder heb ik een alesis studio 32 mangtafel, tc electronics triple-C, en een lexicon Mpx-1. Als microfoons heb ik 2 maal een Rode NT1000. Ik richt mij vooral op het maken van zang opnames. (met geluidsband). Ook akoestische instrumenten (op drum na) is mogelijk en doe ik ook.

Op pc gebied rommel ik een beetje aan met Reason en Cubase. Ik wil in de nabije toekomst cubase gaan combineren met het "mixen via een mengtafel". In de pc zit een Hoontech DSP2000 geluidskaart.

Tenslotte speel ikzelf nog een beetje op mijn Roland G1000.

Buiten de muziek (en mijn werk als docent wi/na) ben ik een fanatiek hardloper (ik train 100 km per week) en met deze 2 hobbies en mijn werk zit mijn dag wel vol. Op mijn werk ben doe ik ook de pa-werkzaamheden bij allerlei uitvoeringen.

Dat is het zo'n beetje

paul

Hallo.
Leuk te zien dat er mensen zijn die kamers hebben opgeöfferd voor hun hobby.
Dit is iets wat ik van plan ben te gaan doen. Hoe heb jij het aangepakt en heb je nog tips voor me?

Ik hoor graag van je.

Groet!

Ik ben om te beginnen niet uitgegaan van het hele zaakje geluidsdicht te krijgen. Ik heb daar indertijd wat vooronderzoek naar gedaan, maar dat is zo lastig en kostbaar dat dat bijna niet te doen is voor een amateur. En dan nog is het de vraag in hoeverre je dat perfect voor elkaar krijgt in een woonhuis, omdat je altijd blijft zitten met geluid dat weglekt via wegen die je niet in de hand hebt. Dat betekent in de praktijd dat ik tijdens opname de muziek in de afluister ruimte niet te hard moet zetten. En uiteraard niet luidruchtig moet gaan praten. Het valt overigens reuze mee. Je kan nog bset op redelijk volume afspelen zonder last daarvan te hebben.

verder wel aandacht besteed aan akoestiek. Ik heb gewerkt met grote vlakken (1,5m bij 1,5m bij 0,2m) tegen de muur (links en rechts en tegen plafond in zowel regie als opname ruimte) volgestopt met steenwol. En daarop akoestisch dempmateriaal (bouwmarkt kwaliteit). Verder direct op de muren ook akoestisch dempmateriaal. En natuurlijk een kleed op de grond en gordijnen (vrij dik). In de ruimte staat ook een groot boekenrek (geeft ook goede demping) en wat planten.

In de regie ruimte heb ik vooral gewerkt met hout (grond, plafond) Hout heeft goede akoestische eigenschappen.

Dat zijn zo wat dingetjes.

Paul

Welkom

Back