TranceBOMBS van de laatste tijd

Hij blijft er zelf nogal vaag over, maar Fuse had gelijk, hij mixt in Logic:

My studio is shared between Keith (Innate) and myself as we have both put equal money into it. It has the benefits of both worlds as there is a PC and Mac in their running logic and lots of other software but there's also plenty of outboard synths, samplers, fx etc. I think being bought up using hardware was a massive advantage, as I had to use methods I would probably skip if I were to get into it now via software. The main thing you need to know is the advantages and disadvantages of each and play to their strengths.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Hij blijft er zelf nogal vaag over, maar Fuse had gelijk, hij mixt in Logic:

My studio is shared between Keith (Innate) and myself as we have both put equal money into it. It has the benefits of both worlds as there is a PC and Mac in their running logic and lots of other software but there's also plenty of outboard synths, samplers, fx etc. I think being bought up using hardware was a massive advantage, as I had to use methods I would probably skip if I were to get into it now via software. The main thing you need to know is the advantages and disadvantages of each and play to their strengths.

Dan heeft Logic zo'n herkenbaar geluid?

Maar wat maakt het misschien uit op welk systeem, zolang je zoals deze, een vette plaat maakt/remixed en je oren gebruikt dan had het bij deze misschien ook niet hoorbaar minder goed geweest...

Misschien zit er ook wel (of veel)een pak audio in, die digitaal opgestuurd werd en eigenlijk van de outboard van de originele producer is...in een OMF file ;)

Toch altijd interessant om werkwijzes (proberen ;) )uit te vissen van vet klinkende platen, niet?
Wat vind jij daar als masteraar van?

Dit is imho toch echt proggy house en geen trance...zeker niet de trance die ik zo ruk vin..dit klinkt idd wel lekker..
op www.protonradio.com draaien ze dit dus zo'n beetje de hele dag...

Trouwens erg leuke internet station met de vetste nieuwst tracks...en reason supported...contests enzv..

Gr,

Chris

Origineel geplaatst door Prophet
Dan heeft Logic zo'n herkenbaar geluid?

Het valt me vaak op, dus denk het van wel.
De summing of softsaturatie doet het hem.

Een soort fluwelen geluid maar dan met een digitaal nasmaakje.
Tenminste dat komt ong het dichts in de buurt qua beschrijving.

Origineel geplaatst door fuse
Het valt me vaak op, dus denk het van wel.
De summing of softsaturatie doet het hem.

Een soort fluwelen geluid maar dan met een digitaal nasmaakje.
Tenminste dat komt ong het dichts in de buurt qua beschrijving.

geen slechte beschrijving fuse....;)

@expanded stereo: wel het staat op een cd van een producer en dj van trance achtige dingen en er staat nog wat anders op ook natuurlijk en ja stijlen lopen veel door mekaar, nogal goed dat het evolueerd :peukie:
Maar ik vind het een mooi episch stuk en het brengt me volledig in een trancy state of mind, dus ik noem het dan al snel trance...progressive is het zeker..

:mega:

Ik vind Andain-Beautifull things nog steeds een topper

De kracht zit hem in de eenvoud en engelenzang. Alle klankjes subtiel op elkaar gelegd. Tiesto heeft er weinig aan veranderd voor de mix, maar vind die versie net even lekkerder. Dit is echt trance met een ziel.

Verdere toppers vind ik DT8 project (Darren Tate)- Till The End
Dt8 Project Feat Andrea Britton (zeer mooie stem) - Winter

Waar vind je nu dergelijke zangeressen in Nederland? In de Keltische hoek misschien en iemand die Engels bloed heeft.

De zangeres van het nummer van Armin - Shiver is trouwens te boeken. Mooie krachtige stem
Zie hier http://www.vocalisten.nl/new/index.php?open=zoek_zangeres
zoek onder shiver
video
http://www.youtube.com/watch?v=gszVxoAQhn4

En dit zingt ze ook Ernesto vs Bastian - Dark side of the moon
http://www.youtube.com/watch?v=1tTA7UDGb2I

Laatst gewijzigd:
Vergeet de Nederlandse Vanessa van Hemert (4Strings) en Eliza Krul (Liz Kay) niet in het rijtje te vermelden. Geweldige zangeressen. Vooral Vanessa vind ik één van de beste `trance´ zangeressen ooit.

Misschien een leuke nieuwe thread :D

Back