JP8080 wil geen MIDI data ontvangen

RES

Direct Digital Synthesis
Hallo

Ik heb een JP8080 via een MIDI patchbay (MIDIsport 8x8/s) aan de PC hangen, en daarop Cakewalk (sequencer)
Ik kan wel MIDI dumpen naar Cakewalk, maar als ik verstuur wil de JP8080 niet ontvangen.
Hoe stel ik de JP8080 goed in, zodat ie ook MIDI kan ontvangen?
Ik kan het niet terugvinden in de handleiding, wel MIDI data dumpen (Transmitting...)

Laatst gewijzigd:
staan je midi instellingen in de 8080 goed?? juiste midikanaal etc..?

Midi kabel gecontrolleerd? Klinkt misschien als een lullige opmerking maar ik heb het zelf al meerdere keren gehad dat ik een kapotte midi kabel had......

Dan zoek je je rot....

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
staan je midi instellingen in de 8080 goed?? juiste midikanaal etc..?

In ieder geval staat ie op MIDI kanaal 1.
Al die andere instellingen weet ik niet precies.
MIDI kabel is ok, hij ontvangt MIDI clock. "tis heel erg vreemd"
Ik heb de kabels zitten op MIDI-in en MIDI-out.
Cakewalk stuurt het sigaal door, dus heb ik Local OFF. (anders krijg ik het dubbel te horen, phasing)
Bij alle andere synhts werkt het bulken.
Ik kwam wel ergens wat tegen over CC's, maar als ik die op EXCLUSIVE zet maakt ook niet uit.
Hoe precies moeten al die instellingen in het MIDI menu staan? (heb nu alles ON, het maakt niks uit)
Wat ie wel doet is patchchange en controllers, behalve bulken niet. Ik begrijp er niks van.
MIDI filter in Cake? Dat zou het wel eens kunnen zijn, maar hoe moeten die vinkjes weer staan?
:confused:

Origineel geplaatst door RES
In ieder geval staat ie op MIDI kanaal 1.
Al die andere instellingen weet ik niet precies.
MIDI kabel is ok, hij ontvangt MIDI clock. "tis heel erg vreemd"
Ik heb de kabels zitten op MIDI-in en MIDI-out.
Cakewalk stuurt het sigaal door, dus heb ik Local OFF. (anders krijg ik het dubbel te horen, phasing)
Bij alle andere synhts werkt het bulken.
Ik kwam wel ergens wat tegen over CC's, maar als ik die op EXCLUSIVE zet maakt ook niet uit.
Hoe precies moeten al die instellingen in het MIDI menu staan? (heb nu alles ON, het maakt niks uit)
Wat ie wel doet is patchchange en controllers, behalve bulken niet. Ik begrijp er niks van.
MIDI filter in Cake? Dat zou het wel eens kunnen zijn, maar hoe moeten die vinkjes weer staan?
:confused:

ogenblik, ik ga ff kijken hoe ik mijn instellingen heb... ik weet wel dat ik in het begin met mn 8000 ook problemen had met midi...
ik post zometeen even hoe het bij mij staat...

mijn instellingen staan zo;

Midi Prm menu
Perform Ctrl Ch Off
Remote ctrl ch Off
Device Id 17

Midi Sw menu
Local On (anders hoor ik niets, wanneer ik een toets indruk op mn klavier)
Midi Sync On
Tx/Rx edit sw On
Rx Exclusive sw On
Tx/Rx progchg sw Banksel + pc

Er zitten nog een aantal instellingen in dat MIDI menu.
Ik heb die zo staan.

MIDI Sync MIDI IN
Remote KBD CH ALL
MIDI Thru OFF
Tx/Rx Edit Mode MODE1
Tx/Rx Setting Select Knob

En dan nog control UP en control DOWN, maar dat is voor program (change)?
Maar jij hebt een JP8000.
Ik weet eigenlijk niet welke firmware ik heb, zou het daar in kunnen zitten?
Alleen hoe update ik em in als die firmware te oud is?

Laatst gewijzigd:
Er zitten nog een aantal instellingen in dat MIDI menu.
Ik heb die zo staan.

MIDI Sync MIDI IN
Remote KBD CH ALL
MIDI Thru OFF
Tx/Rx Edit Mode MODE1
Tx/Rx Setting Select Knob

En dan nog control UP en control DOWN, maar dat is voor program (change)?
Maar jij hebt een JP8000.
Ik weet eigenlijk niet welke firmware ik heb, zou het daar in kunnen zitten?
Alleen hoe update ik em in als die firmware te oud is?
nope daar zit het niet in, ik had inderdaad niet alle instellingen erbij gezet zie ik zonet :o:
hoewel ik die midi thru optie meen ik niet heb zien staan

ik heb die tx/rx edit mode overigens op mode2 staan...

dit staat overigens wel in de handleiding;

Bulk-data weer naar de JP-8000 zenden
1) Sluit de midi out connector van de sequencer aan op de midi in-poort van de jp-8000
2) Zorg dat het device Id (zie blz 64) van de jp8000 overeenstemt met dat van de data die u verzendt. Als de jp-8000 data van een andere jp-8000 moet ontvangen, moet u voor beide instrumenten hetzelfde nummer instellen
3) Zorg dat de jp-8000 SysEx-data ontvangt. Zie 'tx/rx switch op blz 65.
4) start de weergave van de externe sequencer. In de regel is het weergavetempo van weinig belang, maar het verdient wel aanbeveling om zeker geen sneller tempo te kiezen dan bij de opname van sysex data.

verder staat er dit nog; de op te nemen data bevinden zich in de performance-buffer, dus zou u voor het zenden Perform: temp moeten kiezen...

Die JP8080 heeft 3 MIDI connectors.

MIDI IN
MIDI OUT
KBD IN

Midi in kan alleen muziekdata ontvangen (geen clock enzo), remote keyboard kan dat.
Ik moet de boel dus anders aansluiten.
Hoe precies weet ik nog niet, maar als ik bulk vanaf Cakewalk moet het via remote keyboard lopen.
Lijkt erop dat ik een appart kanaal moet gaan gebruiken, gelukkig heb ik er 8 (patchbay)

Attachments

• achterkant_jp8080.jpg
    achterkant_jp8080.jpg
    14,1 KB · Bekeken: 102
Die JP8080 heeft 3 MIDI connectors.

MIDI IN
MIDI OUT
KBD IN

Midi in kan alleen muziekdata ontvangen (geen clock enzo), remote keyboard kan dat.
Ik moet de boel dus anders aansluiten.
Hoe precies weet ik nog niet, maar als ik bulk vanaf Cakewalk moet het via remote keyboard lopen.
Lijkt erop dat ik een appart kanaal moet gaan gebruiken, gelukkig heb ik er 8 (patchbay)

pfoew, dat gaat me ff diep.. clock gaat toch ook gewoon via midi in ?? moet je sync wel op on zetten.. of zit ik nou helemaal fout?? :confused: bulk gaat toch ook gewoon via de midi in.??..

Ja, lastige bak. =(
Alleen moet de bulk via dezelfde sequencer gedaan worden.
Begrijp het nog niet helemaal, maar het lijkt erop dat ik MIDI Thru moet gebruiken. :confused:
Zo zit het.

Attachments

• org8080.jpg
    org8080.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 96
Back