mpc 2000 loop

Dj_Freakstyler

Nieuwkomer
hallo

ik heb een mpc 2000, maar daar snap ik wat dingen niet van. now the main question.

als ik een loop maak (hiphop), dan gebruik ik meestal 4 bars. als ik de loop gemaakt heb zet ik hem meteen op stop. nu wil ik dat hij de loop herhaald zonder de pauze. als ik hem bijv op de tijd 300.04.85 heb staan, wil ik hem oneindig herhalen zodat ik een oneindige hiphop beat heb.

hoe doe ik dit heel makkelijk?

k

k

hallo

ik weet nu hoe het werkt. ik dacht dat je hem gewoon op loop moest zetten zoals je zei (klinkt logisch), maar ik heb een flashromkaart erin gebouwd, waardoor de instellingen veranderd zijn, vanwege de vorige eigenaar. maar loop werkt bij mij niet of ik zie iets over het hoofd. maar bedankt voor je antwoord

Je moet je sequence laten loopen door dit in te stellen in het main screen. Je zet vast de sample op loop. En als het nu niet lukt moet je maar in de manual kijken. :eureka:

Op een mpc2000xl heb ik daar ook ooit mee zitten klooien. De key is: negeer de loop functie op sample nivo, gewoon op sequencer nivo de sample op het juiste moment retriggeren. :) Zo werkt het bij mij tenminste.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op een mpc2000xl heb ik daar ook ooit mee zitten klooien. De key is: negeer de loop functie op sample nivo, gewoon op sequencer nivo de sample op het juiste moment retriggeren. :) Zo werkt het bij mij tenminste.

Dat is ook DE manier, want een loop op sample niveau krijg je nooit zo precies geknipt dat ie niet na verloop van loop eruit gaat loopen. Dat wil je gewoon nooit, een sampleloop die de hele track op zichzelf loopt. Tenminste voor samples waarbij je het op prijs stelt dat ze strak in de beat liggen, of beatloops.

Back