Twijfels; Triton Ex - Fantom X

eni_gma21

Nieuwkomer
Beste mensen, binnen kort schaf ik mij een nieuwe synth aan. Daar ik de motif rack al heb heb ik besloten een triton extreme of Roland Fantom X te kiezen. Ik weet niet welke gekozen. Ik moet alleszins nog eens naar de winkel om de klankjes te stesten, maar wat ik me afvraag.. Is er een groot verschil op het gebied van Sampler en Sequencer van beide synths.. Ik wet dat het geheugen bij fantom groter is, maar daar wil ik in eerste instantie niet over vallen.. Maar zijn de mogelijkheden even groot als bij de fantomX bij de Triton?

Als de sampling van Triton Extreme nogsteeds zelfde werkt als in de Triton, zou ik absoluut kiezen voor de Fantom X. Ook wat betreft de tracking expansie. Anderzijds je hebt een Motif Rack die al stampvol zit met goede sounds. Hmm wat hoop je precies te bereiken met de aanschaf van een nieuwe synth? Wat voor muziek maak je ... iets meer info please.

Re: Twijfels; Triton Ex - Fantom X

Origineel geplaatst door eni_gma21
Ik weet dat het geheugen bij fantom groter is, maar daar wil ik in eerste instantie niet over vallen.. Maar zijn de mogelijkheden even groot als bij de fantomX bij de Triton?
Ik denk dat de Fantom wat dat betreft wint. Niet alleen een kwestie van geheugen - ook van interfacing (sample playing pads zijn errug handig), en je hebt bij de Extreme nog een CF kaart nodig (wat de synth dus in een luxe kaartlezer verandert) waar de Extreme dan alles weer van af leest. Als je bij de Fantom samples gelijk via USB in het interne geheugen kan dumpen is dat stukken beter (maar dat moet je even navragen).

Als je bij de Fantom samples gelijk via USB in het interne geheugen kan dumpen is dat stukken beter (maar dat moet je even navragen).

Dat kan inderdaad, mits de PC in de buurt is tenminste.
Het kan ook eerst op een SD kaartje gedumpt worden, wat ik doe omdat mijn Fantom stand alone is, dus geen PC in de buurt.

Groetjes van Rudo

Je kan natuurlijk wel in de extreme een MOSS board stoppen wat de triton qua klank een stuk veelzijdiger maakt. Daarnaast zou ik ook eens gaan luisteren de instrumenten en de effecten van Korg (in mijn oren vaak heel helder en sprankelend) klinken echt wel anders dan die van roland (vaak wat wolliger en warmer, in mijn orgen)....das dus echt een kwestie van smaak.

ik gebruik mijn instrument voor enkele genres ; ik speel bij enkele groepen, waar het genre nogal eens wisseltmet een beetje rock oa) en dan gaan we waarschijnlijk een groep starten met dance en zo;, Dus ik sowieso sterke akoestische instrumenten nodig (maar deze heb ik zeker al van mijn motif) en dan moet ik ook nog sterke pads musical fx leads etc vinden (heb ik ook wel van m'n motif, maar van nen 2de kan geen kwaad).
Volgens mij naar mijn smaak wint de triton ex daar wel van roland
maar dus kwa sampling is de roland dus stukken beter en idd de pads lijken me ook handig.. Zal wel een moeilijke keuze worden! alleszins bedankt voor de info ;-)

Origineel geplaatst door eni_gma21
a en nog iets, kan ik mijn rack aansluiten aan die synth en klanken gebruiken in m'n sequencer van de motif?

Voor de Fantom X geen enkel punt via MIDI

Back