Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Ik liep al een tijdje met het idee om de Subsequent 37, Minitaur en Peak te combineren om één grote 'wall of sound' patch te maken.
Alle synths even op Channel 1 gezet en via de 707 aangestuurd.
De Subsequent 37 levert 2 oscillators in sawtooth. Level op max (dus een beetje overdrive)
Minitaur levert er ook 2.
De Peak heeft 3 oscillators, maar die kunnen in unison 8 mode '24' oscillators nadoen.
Alles bij elkaar klinkt het heel 'dik'. Zeker als je een beetje met de drift en diverse speelt.
Tenslotte nog wat met de octaven lopen schaven en dan wordt het echt dik.
Of ik het heel vaak ga gebruiken? Nee.
Maar het was wel leuk om een x te proberen.
En mogelijk komt er nog een moment waarop ik er wat meer 'muzikaals' mee ga doen, of nog verder mee ga experimenteren.
Oh ja en nog een vraagje : de Peak geeft vanaf 2.00 ongeveer een geluid wat steeds iets verspringt met elke noot. (ik kan het even niet anders omschrijven).
Dat herken ik niet van m'n Moogs.
Heb ik daar nog invloed op?
Alle synths even op Channel 1 gezet en via de 707 aangestuurd.
De Subsequent 37 levert 2 oscillators in sawtooth. Level op max (dus een beetje overdrive)
Minitaur levert er ook 2.
De Peak heeft 3 oscillators, maar die kunnen in unison 8 mode '24' oscillators nadoen.
Alles bij elkaar klinkt het heel 'dik'. Zeker als je een beetje met de drift en diverse speelt.
Tenslotte nog wat met de octaven lopen schaven en dan wordt het echt dik.
Of ik het heel vaak ga gebruiken? Nee.
Maar het was wel leuk om een x te proberen.
En mogelijk komt er nog een moment waarop ik er wat meer 'muzikaals' mee ga doen, of nog verder mee ga experimenteren.
Oh ja en nog een vraagje : de Peak geeft vanaf 2.00 ongeveer een geluid wat steeds iets verspringt met elke noot. (ik kan het even niet anders omschrijven).
Dat herken ik niet van m'n Moogs.
Heb ik daar nog invloed op?
Laatst gewijzigd: