Bob Moog overleden!

Damn.... gemist... :stupid

weet niet of hij compleet op internet staat! maar die link klopt echt: het stukje over moog komt alleen wat later: eind van het programma

Origineel geplaatst door Krafty808
by the way

http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/21604182/

voor de liefhebbers die overigens die docu hebben gemist... je kunt 'm streamen bij de site van de VPRO
RAM....

heb hem gisteravond gekeken, maar volgens mij brak de docu af, het duurde maar 15 minuten ofzo, en opeens zat je in de reclame... dus ik ga 'em nog maar eens online bekijken.. wat wel erg grappig was om te zien is hoe kleinschalig en bijna knullig het bedrijf moog music overkwam met een werkplaatsje waar hij persoonlijk nog de soldeerbout vastpakt. en dat terwijl moog zo'n grote naam is en zoveel invloed heeft gehad op de (electronische) muziek en -industrie.

Origineel geplaatst door jes303
... wat wel erg grappig was om te zien is hoe kleinschalig en bijna knullig het bedrijf moog music overkwam met een werkplaatsje waar hij persoonlijk nog de soldeerbout vastpakt. en dat terwijl moog zo'n grote naam is en zoveel invloed heeft gehad op de (electronische) muziek en -industrie.

Meer is toch niet nodig? Arp was ook niet een grote fabriek en over Buchla zullen we het maar helemaal niet hebben, die werkte soms gewoon in de achterkamer van zijn woning :) Waldorf en Clavia was/is ook niet zo groot als Roland, Korg en Yamaha...

Wout

Origineel geplaatst door EviL 3°3
dus toch ... vond het al raar dat die documentaire plots afbrak !! Doeme en ik maar denken dat ik eentje teveel gerookt had!

:P

ja, idd, heel kort... en toen: de ster:D
hehe, gekke nederlanders:)

De documentaire was aan z'n eind volgens mij toen de reclame z'n intrede deed.

Net nadat Bob de woorden gesproken had:

What is music, what will music be?
It's an unfolding of the development of our consciousness, using sound as the medium.

Die streaming lukt me niet - ttz heb nochtans degelijke PC en kabelverbinding maar 't schokt voortdurend en er zitten soms hiaten in beeld en/of geluid.
Kan ik dit soms van iemands URL downloaden in .mpg of zo ? Merci alvast.

Origineel geplaatst door PzHKL
De documentaire was aan z'n eind volgens mij toen de reclame z'n intrede deed.

Net nadat Bob de woorden gesproken had:

What is music, what will music be?
It's an unfolding of the development of our consciousness, using sound as the medium.

Met dank aan een onbekende kun je direct gaan streamen. Veel plezier. :)

http://fatbaron.com/dutchtvbobmooginterview.wmv

Vreemd was dat na het succes van Moog in het begin ze weggeconcureerd werden door Arp. Het bedrijf had het ander toch niet gered na de introductie van de DX7.
En er dan een beetje duistere tijd voor Moog aanbrak en hij weer vanaf scratch begon.
Het mooie is dat de comeback gemaakt werd met de minimoog in een nieuw jasje, wat je ook als voorbode kan zien van een hele nieuwe richting voor analoge synthsizers.
Analoge synths ism modernere electronica is een hele mooie manier om instrumenten van hoge kwaliteit te maken die toch enigzins betaalbaar blijven.

R.I.P. Bob

I'm just a young soul, but I know that I really appreciate what you've done. Respect

Back