Origineel geplaatst door Robzim
Wat die bas betreft: dat komt behoorlijk in de richting van wat ik in gedachten had! Bedankt.. Komt ie de Ion?
Access Virus C

. B zou ook werken, je kunt 'm wegens de zware unison toch maar met 1 stem tegelijk spelen.
Voor de mensen die Wormhole, Bad Company of die Kubus Biets niet kennen heb ik maar ff een file-tje bijgedaan om een idee te krijgen van wat ik bedoel.
Dit leunt voornamelijk op een strakke distortion. Het basisgeluid hoeft nog niet eens zo spectaculair te zijn, zolang je maar iets als
Synth > Distortion > Filter
gebruikt.
Okee.. hier is dan een demo van de Ion, van preset "Init" (gewone sinusgolf zonder er iets op of aan) naar donkere drum 'n bass bas. Alles nur tweaken. Delay/Reverb komt uit de 01v en de M300 en die heb je eigenlijk ook nog niet eens nodig.
http://www.synerjee.net/crap/sinewave_to_darkwave.mp3
Disclaimer:
1) de 'tikken' die je hoort komen door het overschakelen van waveforms en filtermodellen, dit is inherent aan elke virtueel-analoge synth.
2) pas rond 2.30 wordt 't wat cooler. Maar da's nog maar steeds 2 en een halve minuut om aan een preset te komen, en alleen omdat je nu kunt horen hoe 'ie getweakt wordt!
3) het kan nog niet zijn wat je zoekt, maar in deze richting ligt het ongeveer
4) m'n live speelkunst is niet helemaal geweldig, maar goed, daar heb je sequencers voor.
5) nu heb ik nog niet eens seriële routing gebruikt (dus nu is 't 1 filter met heel even de parallele combfilter erbij @ 6.00)
6) alles onder de 100Hz moet eraf gekapt worden, dat is alleen maar rotzooi in het spectrum
7) met een breakbeat eronder is het cooler.