Bakkie voor duistere synth sounds

Origineel geplaatst door Zoidsity
Pff.. kunnen ook gewoon 'normale' bakjes zijn maar met een bult EFX-bakken eroverheen..
Inderdaad... ik gebruik momenteel in een probeerseltje een layer van een sax en strings uit m'n Roland D110 (!!) met daaroverheen een partij galm uit m'n Quadraverb. Nah, dat herken je ECHT niet meer 8~

Origineel geplaatst door shiftr
Ik ken de bewuste platen die jij bedoelt niet, maar de duistere sounds die in D&B vaak gebruikt worden zijn ook vooral een kwestie van de harmonie, ... dissonante accoorden enzo, ... of rare samples, hou is een microfoon bij een ijzer hek sla er op meet een staaf, maak er een sample van draai hem 2 octaven naar beneden en dan nog bakken met galm erover.... instant duisternis.

Zeker als het een hek is van een begraafplaats en het is midden in de nacht en volle maan.

een pk bestand in cool edit pro laden en dit dan omlaag pitchen tot het een bass achtig iets word met veel reverbs is ook altijd lekker duister.
De cutoff voor de helft dicht zetten maak een synth geluid ook vaak wat duisterder.
Evil Dead leeg sampelen of andere obscure films.
geluiden van door elkaar pratende mensen omlaag pitchen klinkt ook redelijk demonisch.
Opera gezang door distortion is ook vet.

Jp 8080.....ik heb er geluiden uitgehaald..dat ik er zelf bang van werd!!

Origineel geplaatst door grainshifter
Jp 8080.....ik heb er geluiden uitgehaald..dat ik er zelf bang van werd!!

Jaaaa, dat ding is echt een monster.

Origineel geplaatst door shiftr
dat zou zeker ook nog erg veel meehelpen!!! (en dit meen ik!)

Ik was ook niet sarcastisch maar ik doelde op iegen gevoel bij een geluid wat een ander dan mischien niet heeft bij het horen van dat geluid.

En vergeet de granulizer van FL niet! kan je ook hele geflipte dingen mee doen.
Zeker i.c.m. de Impulse galmen zoals SIR :okdan:

Wat ik weleens doe (eigenlijk verboden hoor ;) ) is een feedback loop maken tussen m'n mengtafel en een galm-apparaat.

Dus 'ruis' de galm insturen (gewoon de aux send open, er is altijd wel wat ruis en dat is goed voor deze truc) en door een Pitch-reverb of Pitch-delay gooien. De output van je galm op een kanaal terug laten komen en weer via de send van dat kanaal terugsturen naar de galm... wees heeel voorzichtig met terugsturen want het kan hard gaan 8~

Op dat betreffende kanaal kan je dan met de EQ bepalen of het een fluitje of een zware diepe bas-drone wordt, echt lachuh.

(en er komt geen dure synth aan te pas!)

Back