CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

Patat Met jou mp3 voorbeeld is toch zoals die patch hoort te klinken, niet ?
...G2Demo pch's zijn 100% compatible met de hardware, andersom niet door uitgesloten modules. Wel plaats ik hier zo mogelijk G2Demo friendly pch's.
...
Roland dat 100% compatible daar twijfel ik toch aan (ok die midi modules weet ik nu) maar ook andere settings.
Jou patches heb ik werkelijk op exact dezelfde wijze behandeld als die van Patat (die opnames). Er blijkt iets met een clock mis te gaan heb ik
de ondervonden. Op bepaald moment was deze mysterieuze setting veranderd 'Ignore External Clock' waardoor sommige patches met een clock ook niet
meer werkten. Die setting is nochtans een systeem setting, waar ik absoluut niets aan had veranderd. Ofwel gaat die 'soms toevallig mee als je in
een patch master op internal clock zet' (lijkt me raar een systeem setting veranderen met een patch) ?!
...Bij de Morph moet je kijken of die op knop of controller(wheel, vel. enz) staat en je keuze maken hoe je deze wilt bedienen.
In sommige patches kan ik zien dat er knoppen toegekend werden (rood en roze delen) maar niet meer aan welke functie of CC.
Dit kan toch allemaal mee in de editor aan de patch toegevoegd worden en dus ...hoe komt het dat dit niet het geval meer is als ik demo's hier open.

In je 'Little fm sounds' patch zit een leuke crackle-sound in was dat de bedoeling ? (nergens oversturing)
Ik ga eens uitzoeken hoe je dat hebt gedaan, het geeft iets 'oud-analoogs' aan de sound, I like.
Hieronder een mp3'tje daar je nog zonder 'terug boel' bent.
...Dus monofone seq. Duofone pch. Wel een roll.
Bij die opstelling bedacht ik me ook dat de seq. beter in het FX gedeelte zou staan (monofoon), maar dan kun je enkel via een tweede slot
terug naar het patchgedeelte, niet (met bus... of tram ;-) ?

Attachments

• Liitle fm sounds.mp3
    740,8 KB · Bekeken: 110

Nee. =(
Ik zal vanmiddag eens een geluids filetje posten, maar ik heb nu alleen een EMU6400 als recorder en die is niet helemaal neutraal.

Ik had wel problemen met de morph groupen want ik kon maar een beperkt aantal knoppen tegelijkertijd laten morphen. Zo wilde ik ook alle LFO rate knoppen morphen en dat ging niet meer.

Iets is er ergens niet goed, nu nog er achter komen wat het is.

Nee. =( .
Verdorie wat nu... dan is de demo niet compatibel met de G2 of wat ... ?

Allicht ik heb gewoon dit uitgevoerd : patch in editor en naar NM G2.
Als de patch al start (geluid voortbrengt) is dat alles. Benodigd de patch het klavier dan, gewoon één toets indrukken.
Diezelfde handelingen zou toch steeds hetzelfde geluid moeten weergeven (los van de toonhoogte-invloed op de patch, of course).

D323 M3D3D3L1NG L44T J3 213N T0T W3LK3 GR0T3 PR35T4T135 0N23 H3R53N5N 1N 5T44T 21JN.
1N H3T 83G1N W45 H3T 23K3R N0G M031L1JK D323 T3K5T T3 L323N, M44R NU K4N J3 H3T
W44R5CH1JNL1JK 4L W4T 5N3LL3R L323N 20ND3R J3 3CHT 1N T3 5P4NN3N. D4T K0MT D00R
H3T 3N0RM3 L33RV3RM0G3N V4N 0N23 H3R53N5. KN4P H3? D323 M3D3D3L1NG M4G J3 K0P13R3N
3N V3RD3R V3R5PR31D3N. OEF !
makkelijk te lezen toch?

@Patat Met, hier je pch met weer nieuwe mogelijkheden om te morphen.
Daar in deze pch de zelfde morphwaarden gebruikte was het eenvoudig om het zo te pch-n dat je maar 1 knop naar een morph hoeft toe te wijzen. Nu is er ruimte vrijgekomen om lfo's te morphen. Daar ik niet weet hoe je dit wilt doen, kan je zelf je creativiteit hierop loslaten:D

Attachments

• Soundscape B.pch2
    3,9 KB · Bekeken: 101
@6 track, had het ook maar geplaatst door de opmerkingen over d15l3ct13;)
@audiocollage en patat met, klankverschil tussen de G2Demo en G2 hardware kan gebeuren. Kan het nu niet testen...De computer en de G2 DSP's zullen verschillen in berekeningen.
@audiocollage, daar iedereen een eigen manier van werken, knoppen, CC's toekennen heeft, laat ik dit meestal open. Anders moet men 1st mijn manier ongedaan maken.
Ik hou van dat soort crackle-sounds, zijn de FM modulatie combi's.:)*
Het kan zelfs nog analoger klinken, maar dat hou ik voor mijzelf.
Wel wil ik een mooie truc kwijt. Vroeger met de ARP2600 maakte ik FM pch's:
Modulator-Env Gen-Springreverb-Carrier. Dat gaf waanzinnige klanken.*D
* deze fm guitar pch gebruikt dezelfde structuur als de kleine fm soundscape pch.
Dus mischien wel leuk om te zien om, met zo weinig middelen zulke verschillen te krijgen.

Attachments

• Roland Kuit Dist FM Guitar.jpg
    Roland Kuit Dist FM Guitar.jpg
    161,1 KB · Bekeken: 101
  • Dist FM Guitar.pch2
    2 KB · Bekeken: 101
Laatst gewijzigd:
@audiocollage en patat met, klankverschil tussen de G2Demo en G2 hardware kan gebeuren. Kan het nu niet testen...De computer en de G2 DSP's zullen verschillen in berekeningen.
@audiocollage, daar iedereen een eigen manier van werken, knoppen, CC's toekennen heeft, laat ik dit meestal open. Anders moet men 1st mijn manier ongedaan maken.
Ben ook benieuwd naar dat klankverschil tussen de G2Demo en G2 hardware, maar dat zou toch niet zoveel mogen zijn.
Betreft die CC's toekennen, als er reeds knoppen toegekend werden (rood en roze delen) is het toch te gek om ze terug weg te halen.
Ik hou van dat soort crackle-sounds, zijn de FM modulatie combi's.:)*
Het kan zelfs nog analoger klinken, maar dat hou ik voor mijzelf.
Haha, nog iemand die deze trucks liever voor zichzelf houd, me too.

@6 trak, dan heb je herses... (met een 's' hé)

is geheel afhankelijk van de geluidskaart lijkt me

mij ook...

Mij niet.
Dit verschil is echt heeeel anders. Het hele geluidsbeeld is compleet anders.
Morgen geluidsvoorbeeld, nu heb ik nog geen tijd gehad.
Zelfs de patch variatie van Roland klinkt anders!??

... veel makkelijker dan een geluidje opnemen van een NM G2 ...
Reakties geplaatst op 29 oktober 2011 :
Nee. =(
Ik zal vanmiddag eens een geluids filetje posten, maar ik heb nu alleen een EMU6400 als recorder en die is niet helemaal neutraal.
...
is geheel afhankelijk van de geluidskaart lijkt me
Van dezelfde auteur...
...ik heb nog steeds geen eigen pc, dus ik volg deze draad alleen visueel
Reakties op 31 oktober 2011 :
Dit verschil is echt heeeel anders. Het hele geluidsbeeld is compleet anders.
Morgen geluidsvoorbeeld, nu heb ik nog geen tijd gehad.
Zelfs de patch variatie van Roland klinkt anders!??

Ben benieuwd hoe dit evouleert.
Ik gebruik een NM G2 hardware, geen demo dus.
Willen julllie enkel een NM-demo-topic tell me and I'll be gone (wat een bullshit hier zeg).

Ik zie deze draad voor zowel hardware als G2Demo patchers. Mischien zijn sommige onder de demo-users wel aan het sparen voor de hardware.:D Hiernaast kan de pch architectuur ook gebruikt worden(na vertaalslag) voor andere hard/ software modulars. Voor mij hoeven hier geen audiofiles van pch's. Er is toch de Demo/hardware?
@audiocollage, de kettledrum roll gedraagd zich inderdaad anders. Wanneer ik tijd heb, kijk ik hier in. Ook schreef je hier na eerder een soortgelijke opmerking:
[Haha, nog iemand die deze trucks liever voor zichzelf houd, me too.], dat ik me niet geroepen voel om gedeelten van mn boek SoundLab te mailen terwijl de inhoud netjes aan de rechterkant staat beschreven. Die sneer was dan met 2 maten meten.

Voor Patat met een PatternFlop:

Attachments

• Roland Kuit PatternFlop A.jpg
    Roland Kuit PatternFlop A.jpg
    143 KB · Bekeken: 101
  • PatternFlopA.pch2
    2,2 KB · Bekeken: 96
Ik zie deze draad voor zowel hardware als G2Demo patchers. Mischien zijn sommige onder de demo-users wel aan het sparen voor de hardware.:D Hiernaast kan de pch architectuur ook gebruikt worden(na vertaalslag) voor andere hard/ software modulars. Voor mij hoeven hier geen audiofiles van pch's. Er is toch de Demo/hardware?
@audiocollage, de kettledrum roll gedraagd zich inderdaad anders. Wanneer ik tijd heb, kijk ik hier in.
Ik zie deze draad voor patches die gelijkaardig klinken in de G2Demo (met z'n beperkingen danwel) als op de G2 hardware ... (anders spaart men voor een nm die klinkt als een roland ;)).
Ik vraag gewoon of iemand effe een mp3 of wav file post van diezelfde demo-patch(-es), waarvan beweerd wordt dat ze anders klinken op de hardware waarvoor ze bedoeld zijn.
Wordt er hier uren en dagen rond gezeverd om dat maar niet te hoeven doen ! Iedere computergebruiker weet dat officiele goed werkende software samen gaan gebruiken met de demo-versie ervan, om problemen vragen is. Ik vind het echt zinloos patches te delen die volgens anderen niet klinken zoals in mp3 of wav. Dat is als een boek lezen waarvan de auteur achteraf gaat zeggen dat die zinnen er helemaal niet in stonden... Dat de geluidskaart dit verschil zou uitmaken, kom zeg.
Ook schreef je hier na eerder een soortgelijke opmerking:
[Haha, nog iemand die deze trucks liever voor zichzelf houd, me too.], dat ik me niet geroepen voel om gedeelten van mn boek SoundLab te mailen terwijl de inhoud netjes aan de rechterkant staat beschreven. Die sneer was dan met 2 maten meten.
Ik begrijp de context niet echt hoor. Roland, slechts enkele blz in pdf had ik gevraagd.
Maar nu ook patches niet compatibel blijken te zijn ... of die vijf minuten werk niet geleverd wordt.
(P.s. Kijk eens naar m'n boek : 35 Euro, 120 blz, complete inhoudstabel en zeven blz in pdf reeds te downloaden als preview. Als je daarmee geen verschil kan uitmaken, laat het dan rusten, zoals reeds gezegd.)

Tja, geluidskaarten:)
De maatschappij hamert er op dat we gelukkig moeten zijn, instante bevrediging. Helaas is dat laatste niet de weg daarna toe. Het werkt zelfs ons geluk tegen.
Gelukkig frustreerd dat ons, want, dan gaan we verder kijken, iets nieuw proberen.
b.v. op 1 knopje drukken waardoor een pch ineens wel compatible blijkt. Maar goed je hebt nu zelfs meer dan waarom je vroeg*
Qua mn boek geen enkele klacht hierover.
Daarom vroeg ik naar de fouten in dat stukje txt, aantal posts geleden. Niemand gaf daarop antwoord, *men leest wel maar kijkt niet.

Laatst gewijzigd:
Back