CLAVIA G2 CREATIES (part 1)

@j.baars. de granu EG toegepast in je pch. een beetje trompetterig daardoor geworden,;) beter is het om FX toe te passen in het FX gedeelte, beneden(voor hardware users). dan hou je meer voices over in het VA gedeelte, boven.

Attachments

• JB´s patch13-1b.pch2
    2,7 KB · Bekeken: 110
Thx @ j.b. De volgende pch is een shaper model(in het FX gedeelte). Boven in het VA gedeelte een simpele drum pch. Mn komend SoundLab II e-book gaat dieper op deze zaken in.

Attachments

• Roland Kuit New Drum Shape 1.jpg
    Roland Kuit New Drum Shape 1.jpg
    174,2 KB · Bekeken: 111
  • New Shape Drum.pch2
    2,3 KB · Bekeken: 135
deze is nog meer spookey..

Bekijk bijlage 74880

[embed]74881[/embed]

:koffie:
huilende shite... maar vooral ook omdat het volume knalhard stond :bekdicht:
Simpel glitch pch:
ik hoor eigenlijk weinig meer dan hele korte tikjes... een beetje zoals klapperende registers van de SID chip ofzo...
(ik heb alle variations geprobeerd maar weinig verschil)

Die tikjes waren de bedoeling. Draai aan de knoppen van de blauwe modules. Variaties hebben een ritmisch verschil.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
De oorspronkelijke betekenis van de [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Engels"]Engelse term glitch houdt zoveel in als: de onverwachte output die het gevolg is van een kortdurende elektronische of softwarematige storing.

Vandaar...minimal. Lekker om naast bv een 'gewone' drumpch te zetten.

1 stap verder dan het laatste bouwblokje is deze. Hier heb ik de osc vervangen door een lfo(maar hoeft niet!) en maakt het de perfecte input voor een clocked Sample&Hold module:

Attachments

• Roland Kuit Noise loop S&H2.jpg
    Roland Kuit Noise loop S&H2.jpg
    126,6 KB · Bekeken: 112
  • noise_loop_S&H2.pch2
    1,8 KB · Bekeken: 116
Even een laatste voor dit jaar. Door drukte bezig en straks weer naar Zweden.
In deze pch een stoute trigger schakeling met de S&H module. Draai het knopje Trig maar open.
Alvast een fijne Klaas & kerst en een Happy New Year:

Attachments

• Roland Kuit extended S&H.jpg
    Roland Kuit extended S&H.jpg
    121,6 KB · Bekeken: 118
  • Extended S&H.pch2
    1,7 KB · Bekeken: 128
Back