King of Snake
Dirty
Origineel geplaatst door da goose
[ik ga nu geen vrienden maken mode on]
Tja.. commercie.. wat is commercie?? als iets goed verkoopt is het comercie?? zou kunnen... maar is het misschien ook niet zo dat het goed is gaan verkopen omdat iets een goed product is wat voor het grote publiek interresant is?? zou zomaar kunnen...[/ik ga geen vrienden maken mode off]
Dus zeg maar...Gigi D'Agostino verkoopt goed omdat het een goed product is? Dacht het niet natuurlijk. Het is wel voor een groot publike interessant omdat het nou eenmaal een feit is dat het grootste deel van de mensen in Nederland (of waar dan ook) gewoon geen verdergaande muzikale behoeftes heeft (/geen smaak heeft) dan zo simpel mogelijke herkenbare melodietjes en in het geval van dance dan nog met een harde beat eronder zodat ze een beetje met hun armen kunnen zwaaien op feestjes.
Kijkt het maakt mij echt helemaal nix uit of iets commercieel is of niet, échte underground bestaat toch vrijwel niet (behalve dan misschien de tekno scene) maar het probleem met dit soort massa-aansprekende commercie is dat het vrijwel altijd zal leiden tot geld boven kwaliteit. Of simpelheid boven kwalitiet, zodat het maar niet te moeilijk wordt voor de grote massa. (Dus eigenlijk ook weer geld)