ID&T crap

Origineel geplaatst door da goose
[ik ga nu geen vrienden maken mode on]

Tja.. commercie.. wat is commercie?? als iets goed verkoopt is het comercie?? zou kunnen... maar is het misschien ook niet zo dat het goed is gaan verkopen omdat iets een goed product is wat voor het grote publiek interresant is?? zou zomaar kunnen...[/ik ga geen vrienden maken mode off]

Dus zeg maar...Gigi D'Agostino verkoopt goed omdat het een goed product is? Dacht het niet natuurlijk. Het is wel voor een groot publike interessant omdat het nou eenmaal een feit is dat het grootste deel van de mensen in Nederland (of waar dan ook) gewoon geen verdergaande muzikale behoeftes heeft (/geen smaak heeft) dan zo simpel mogelijke herkenbare melodietjes en in het geval van dance dan nog met een harde beat eronder zodat ze een beetje met hun armen kunnen zwaaien op feestjes.

Kijkt het maakt mij echt helemaal nix uit of iets commercieel is of niet, échte underground bestaat toch vrijwel niet (behalve dan misschien de tekno scene) maar het probleem met dit soort massa-aansprekende commercie is dat het vrijwel altijd zal leiden tot geld boven kwaliteit. Of simpelheid boven kwalitiet, zodat het maar niet te moeilijk wordt voor de grote massa. (Dus eigenlijk ook weer geld)

Da Goose >> Mediatraining van Tjeerdo gehad? ;)

Op zich snap ik wel wat je probeert te zeggen, maar om nou meteen mensen die dat soort muziek maken als talentloos en mensen die daar van houden als freaks te gaan bestempelen dat gaat misschien te ver.

Kom op Jef !!!
Hoe weinig nummers in de hitparade zijn echt goed ?
Natuurlijk als iets goed is en het verkoopt dan wordt uiteindlelijk ook commerciel. Maar dat is toch iets heel anders als al die bagger die uitkomt.
Kijk je moet iedereen in zijn waarde laten maar iedereen hier op dit forum is het wel met me eens dat er weinigs creatiefs gebeurd in de "ID&T" hoek.
Natuurlijk ze noemen mij in de underground electro hoek ook commerciel om dat de plaatjes lekker verkopen. En inderdaad zijn het vaak mensen die zelf geen moer verkopen . Maar dat ID&T en al die andere trance rotzooi (ik weet niet of je ook underground in trance hebt, volgens mij staat alle trance in de hitparade)
Dat is toch een grote marketing strategie.
En over underground feesten. Ik heb op grote feesten en festivals gestaan maar mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar "underground' feesten . Daar komen meestal de echte "freaks" echte liefhebbers die het echt tof vinden wat je doet.
De meeste mensen die naar van die ID&T feesten gaan.. Gaan of vanwege de massa hypnose of een bedrijfs uitje, of een keertje een pilletje slikken.
Ik denk dat 90% niet voor de muziek komt.
Trouwens dat weet ik wel zeker.
Ken je de dikke lul band met het nummer dikke lul ?
Die hebben ook veel verkocht is dat ook een goed product ?

Maar hoe is het voor de rest ? leuke verjaardag gehad vrijdag ?
:biertje:

Last edited by a moderator:
laten we het erop houden dat er een verschil is tussen een goed product en goede muziek.....

Origineel geplaatst door bikkel
Da Goose >> Mediatraining van Tjeerdo gehad? ;)

Op zich snap ik wel wat je probeert te zeggen, maar om nou meteen mensen die dat soort muziek maken als talentloos en mensen die daar van houden als freaks te gaan bestempelen dat gaat misschien te ver.

het gaat ook om het losmaken van reacties en door dingen iets meer uit verband te trekken is de stelling duidelijker..

ow... en zoals je weet ben ik weg bijid&t dus ik hoef niks te verdedigen hoor... (deed ik dat dan trouwens??)

en geen slecht woord over gi gi d'agostino hoor.. tis mij nog nooit gelukt om tijdens mijn sets met een autoped over het podium te rijden.. zwaar respect voor deze man !

Er zijn uberhaupt maar weinig bladen met goede inhoud en zonder al te veel reclame. En toch nog behoorlijk aan de prijs. Meestal opgeklopte lucht en sensatie om die reclame kwijt te kunnen. Wat dat betreft lijkt het wel veel op de TV en we zijn hard op weg om net zo als in de USA om de 5 min (!) 1 a 2 spotjes door alles heen te krijgen. Kijk maar eens naar F1 op RTL5 waar dat al heel gewoon is.

En ondertussen vinden we het gek dat er mensen door het lint gaan terwijl de hele westerse samenleving psychologisch massaal vern**kt wordt door de commercie. Al net zo hypocriet als die teksten op tabakprodukten.

rak tang
rak tang
rak tadatakeng deng teng

ik heb een automaat

Ik had het er pas nog met iemand over. De snelle teruggang van ID&T. Vorig jaar ontdekte ik ID&T radio. Cool, eindelijk een station wat zich richtte op de dance scene en muziek. Echter het wordt minder en minder. Steeds meer de ´onontkombare´ playlists. De steeds meer irritante commercials voor de ´eigen´ produkten. Het wordt steeds meer inteelt! Ik heb niks tegen een gezonde commerciële aanpak maar er is een grens natuurlijk. Het diepte punt vond ik dit jaar wel het ´theme´ van Sensations. (Het muziekje dus). Dat hebben ze gewoon zelf gedaan, om dus maar zoveel mogelijk in-house te houden.

En toch blijf ik luisteren. Want het lullige is dat andere zenders veel minder aan dansmuziek besteden dan je zou denken. Festivals worden overal uit de grond gestampt. En toch wordt er op Radio en TV weinig ´echte´ dance muziek gedraaid. Ik bedoel dus niet de TOP40 trance en zo. Nee gewoon lekkere dance muziek.

Maar goed dit is mijn mening en daar moet u het mee doen!

Eric

leuk om te zien hoeveel reacties je in een kort tijdsbestek kunt krijgen..

hoeveel mensen er hier ook echt serieus op in gaan en op hun synthtjes zijn getrapt vind ik ook leuk om te zien.
No effense maar ik blijf bij mijn stelling, ik heb het met "hits" alleen niet over gi gi agostino en de zoveelste trance plaat met weer een jp8080 als lijntje maar over bijvoorbeeld daft punk, armand van helden (you don't even know me, jezus wat een wereld plaat !!) en dat soort dingen.
Dat zijn kwalitiets producten waar wij met z'n allen niet aan kunnen tippen, zo simpel is het gewoon.

Mensen in de underground scene vinden hun eigen stijl vaak geweldig en staan totaal niet open voor andere dingen.
Vooral technofreaks hebben daar een handje van, kom niet aan techno want dan kom je aan hun en alles wat geen techno is is bij voorbaat al kutmuziek.. en dat zijn dan de underground freaks waar ik het over heb.. kortzichtig dus..

dat soort dingen vind ik altijd zo vreselijk jammer, niet verder kijken dan je neus lang is en over al een oordeel over hebben terwijl je nog niet eens weet waar je eigenlijk over oordeelt...

En toch blijf ik luisteren. Want het lullige is dat andere zenders veel minder aan dansmuziek besteden dan je zou denken. Festivals worden overal uit de grond gestampt. En toch wordt er op Radio en TV weinig ´echte´ dance muziek gedraaid. Ik bedoel dus niet de TOP40 trance en zo. Nee gewoon lekkere dance muziek.

Maar goed dit is mijn mening en daar moet u het mee doen!

Eric [/B][/QUOTE]

Nou ik heb mijn wekker radio altijd op 3fm staan die gaat af rond 10:30 en dan laat ik hem paar af gaan tot 11:00 (of later)
Maar dan hoor alleen maar trance/dance.
Luister anders wat meer naar de vpro die draaien teminste goeie muziek.

Ik heb het met "hits" alleen niet over gi gi agostino en de zoveelste trance plaat met weer een jp8080 als lijntje maar over bijvoorbeeld daft punk, armand van helden (you don't even know me, jezus wat een wereld plaat !!) en dat soort dingen.

ik denk dat (bjina) iedereen op het forum het dan gewoon met je eens is....volgens mij valt het hier erg mee met het hokjesdenken..

interessant onderwerp hoor.... ikzelf heb al jaren geen radio en TV meer omdat ik echt helemaal gek wordt van alle crap die er voorbij komt...ik huur regelmatig een videootje of DVD en mijn muziek koop ik op aanraden van vrienden, de goede bladen, internet e.d.....dat ik dan misschien eens wat moois mis neem ik op de koop toe...

Origineel geplaatst door King of Snake

dan zo simpel mogelijke herkenbare melodietjes en in het geval van dance dan nog met een harde beat eronder zodat ze een beetje met hun armen kunnen zwaaien op feestjes.

----------------------------------------------------------------------------------

Wat is er mis met zwaaiende armen op feestjes?

hi hooo

hi hooo

Hmmm die hi-hoo-ers kom ik nou nooit tegen, alhoewel, laatst in zwitserland hoog in die Bergen...

Ik vind het allemaal maar wat,
in de "underground" zit iedereen maar te zeuren dat hun muziek ondergewardeerd wordt. Wordt het na bijvoorbeeld een jaar wel gewardeerd door de grote groep, Is het ook weer niet goed want dan is het geen underground meer en dus niet meer leuk.:stupid
Het maakt mij niks uit of het nou under of upper of middle of above the ground is, als ik het leuke muziek vind luister ik er naar en anders zet ik wel wat anders op

ja en de meeste bladen staan vol met reclame. gelukkig maar anders moet ik dadelijk 15 euro betalen voor een simple blaadje

Laatst gewijzigd:
Back