PCMCIA Card SRAM 2MB

Status
Please reply by conversation.

division_by_0

syntherik
Ik zoek zo'n kaartje :)

Als je 'm niet kunt vinden kan je ook overwegen een oude 4MB Smart Media/CompactFlas/xD etc kaart (uit de camera van je tante) met bijbehorende PCMCIA adapter (iets van 10 euro) te proberen. Ligt misschien aan de toepassing.

Zover ik weet is alleen Compact Flash compatible met PCMCIA ATA Flash via een adapter. Smart Media misschien als je een 5V type kunt vinden. De rest is allemaal 3,3V en niet compatible.

adapter had ik aan gedacht, maar is niet compatible :)

Origineel geplaatst door Alex Omega
Zeker voor een a6... niet?

Ik zoek ook zo'n ding.

jawel :)

bedankt voor de tips! Ik ga bij timasci naar de verzendkosten informeren.

70 euro vond ik te duur. Daar koop je makkelijk een gigabyte flash voor tegenwoordig.
Sysex'en werkt ook prima hoor.

bij timasci is een kaartje omgerekend 49 euro ex. Verzendkosten zijn 3,50 euro. Dat vind ik te doen :)

50 ex nog te doen?

Omdat ze zo schaars zijn dat die mensen gewoon zulke dure prijzen durven te vragen?
Ik ben geen centenschraper maar om voor een lousy 2mb 50 euro te dokken wordt me echt te gek.
Zeker niet als je nagaat dat zo'n kaartje 5 a 10x over de kop gaat.

En dumps zijn 134k voor je voices en 64k voor je multis. En nog geen 2 minuten via sysex.

Die hele flashkaart markt is gewoon behoorlijke business en jammer genoeg zitten er voor synths ook zoveel verschillende standaarden bij zodat je drommels goed moet oppassen dat je op tijd je flash dingetjes moet kopen anders ben je zwaar de zak. Of je moet geduld hebben om ze 2e hands op te snorren.

Ik weet het fuse, het is duur voor de hoeveelheid geheugen. Helaas heb ik niet de mogelijkheden zo'n kaartje zelf te knutselen en omdat ik de synth ook zonder pc wil kunnen gebruiken moet ik wel. Met drumgeluidjes gaat het hard met de geheugenplekkies :)

Als je een midi data recorder hebt of iets anders dergelijks.
Sysex dumps kan ik ook met m'n SY99 of EX5 opnemen hoor, en dan op flop/zip backuppen.

Hendig zat!

Heb ooit wel eens m'n XV met een nieuw OS geflashed via m'n EX5 met sysex. :P

ja ook daar had ik aan gedacht, maar ik heb een hekel aan floppies en geen trek om zoveel mee te slepen :)

Origineel geplaatst door fuse
50 ex nog te doen?

Omdat ze zo schaars zijn dat die mensen gewoon zulke dure prijzen durven te vragen?
Ik ben geen centenschraper maar om voor een lousy 2mb 50 euro te dokken wordt me echt te gek.
Zeker niet als je nagaat dat zo'n kaartje 5 a 10x over de kop gaat.

Zo'n kaartje is gewoon handig( bij een synth die 2000€ kost ga je je toch niet druk maken om geheugen kaartjes van 70€?) . Computer schiet langs geen kanten op. Mijn kaartje is bijna vol en ik koop gerust graag een tweede kaart bij.

inmiddels een niewe gescoord bij timasci voor minder dan €50 :)

:slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back