Lelijkste synth hard/software

da's bijna vloeken in de kerk meneertje ...;)

Dat zal dan ook voor mijn post gelden... Ik vind dus een TR 909 echt lelijk. Dat design is echt wansmaak. De klank maakt een hoop goed, maar als ik ooit een exemplaar zou overwegen te kopen, zou daarna een make-over qua uiterlijk de eerst volgende investering zijn....

Attachments

• 909.jpg
    909.jpg
    46,3 KB · Bekeken: 111
Dat zal dan ook voor mijn post gelden... Ik vind dus een TR 909 echt lelijk. Dat design is echt wansmaak. De klank maakt een hoop goed, maar als ik ooit een exemplaar zou overwegen te kopen, zou daarna een make-over qua uiterlijk de eerst volgende investering zijn....

Klopt, zo heb ik nooit gesnapt waarom er op een 909 van die toetsenbord knoppen zitten. Overigens zie je die zelfde lelijke knoppen ook op zo'n sequentix P3.

het is idd niet moeders mooiste maar het kan er mee door... wat mij dan nog het meest stoort zijn die kleine kleuter toetsjes en daarbij dat het er ook maar 37 zijn... als er grote toetsen op hadden gezeten was het waarschijnlijk niet eens meer dan 25 geweest... en 2 octaafs sucks...
een beetje zelfrespecterende synth begint bij 49 (grote) toetsen... ja tog?!

maar... ondanks dit alles zullen er best heel bruikbare sounds uit kunnen komen met een beetje een gewiekste gebruiker achter de knoppen...
en nutuulk en je kan hem ook nog gewoon als module gebruiken... "het gaat er niet om wat je hebt maar wat je er mee doet"

(maar idd, het ging om uiterlijk)

ik vind het verschrikkelijk dat de Alesis Ion er zo lomp uitziet want hij klinkt best gaaf heb ik me laten vertellen. Heb trouwens nog geen enkele mooie Alesis gezien.

Geef mij, kwa uiterlijk, maar iets zoals een Juno met blauw en rood.

geweldige drumsampler en sequencer, maar dit wil je toch echt niet tussen je apparatuur :D

mpc2000xlle.jpg

Jawel hoor :D Kan je zeggen dat de foto geen recht doet aan the real thing ;) Qua lelijkheid vind ik deze wel hoog scoren:
attachment.php

Als of je een controller en een pc in een blender gooit en het aftopt met een snufje rsi...

Attachments

• NEKO.jpg
    NEKO.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 106
Huh? de Andromeda is juist een van mijn mooiste synths... ik vind de meeste ontwerpen van die meneer maar zo-zo maar de A6 is IMHO bijzonder goed geslaagd. Mooi EN functioneel

Maar goed... "de gustibus non est disputandum"

Andromeda-thumb.jpg

lelijk?
jullie zijn gek hehe
en tis ook nog s een fantastisch ding

A6 blijkt lelijk idd. Maar klinkt lekkah.
(Ik hoor Dennis (mono) nog foeteren op dat ding.)

Nu ik deze pic heb gezien ben ik om. Het geheel doet me denken aan een 14 jarige die voor het
eerst een flowchart of ERD in elkaar zet. Ondoordacht, goedkoop overzichtloosheid en een kermis
aan inconsequentie. Less is more zeg ik altijd maar. Een synth hoef je niet vol te kalken met linkjes
en routingsschema's zolang het design maar logisch in elkaar zit.

Verder een ongelooflijk geile machine qua sound.

http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/alesis-a6-andromeda_2.jpg

Back