Cubase SX Channel Link

meesha74

Muzikant
Wanneer ik in de cubase mixer twee (audio, danwel rewire) kanalen link, gaat worden wel de faders gelinkt maar de EQ en de sends doen dat niet. Met als gevolg dat ik iedere keer EQ standen van het ene kanaal naar het andere moet kopiëren. Ik meen me te herinneren dat dit vroeger wel ging.

Ik weet niet of, en zoja wat ik heb veranderd, of dat ik het me gewoon niet goed herinner. Kan ik via Channel Link ook dingen als EQ, send, routing etc. linken? (ik heb Cubase SX2.2)

:okdan:

Ik link zelf eigenlijk nooit kanalen, maar als Cubase lastig blijft doen kun je de twee audio kanalen altijd naar een group track routen en daar mee EQ-en etc. Komt in principe op hetzelfde neer als je zegt dat je instellingen aan het kopiëren bent.

je doet niets fout.

in sx3 werkt link inderdaad alleen maar voor de faders.

het routen naar subgroepen werkt inderdaad veel makkelijker. Zo gebruik ik het zelf ook, (zelfs subgroepen weer doorrouten naar andere subgroepen)

Ok, dank voor de antwoorden. ik ga dat met die groepen proberen. Ik vind het alleen wel erg onhandig. M'n mixer zit al vaak overvol. Het wordt zo wel weer wat onoverzichtelijker.

Vreemd eigenlijk dat bij het linken van kanalen niet de EQ's en de Sends gekoppeld worden. Bij gewone digitale (hardware) mixers zoals de Yamaha's en de Behringer 3216 is dit wel het geval. Waarom zou Cubase dat niet hebben??

:okdan:

Waarschijnlijk omdat er toch altijd genoeg groepen voorhanden zijn ?
De Cubase mixer heeft wel meer rare beperkingen vind ik.

heb gelezen dat de komende 3.1 update een hoop nieuwe functies biedt voor de mixer...

In deze thread staat mijn nog steeds gootste irritatie over de mixer. Gaat over FX channels.

Hoop dat ze dat ook veranderen met die update. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. :)

Back