Memorymoog vca

Catscan

Electronic sounddesigner
Op vervolg van deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=48987&highlight=virgin

Ik kwam er achter dat bij de voice modulatie van de memorymoog dat bij 1 voice geen modulatie mogenlijk was.

Nu blijkt je hebt 2 vca's op een voiceboard(cem3360) 1vca voor osc1 en 2
en de vca2 wordt gebruikt voor osc3 en voor de voicemodulatie!.

En dit staat niet in de service manual!

Keep you informed:)

Bij mijn MM staat op het contour-board de bijschriften van de 2 trimpots per voice verkeerd om. Je kunt daar de filter-envelope-versterking en de contoured-vco3-modulatie instellen. Maar precies andersom dan vermeld op de print. Of is dat alleen maar bij mij zo ?

Origineel geplaatst door wouw
Bij mijn MM staat op het contour-board de bijschriften van de 2 trimpots per voice verkeerd om. Je kunt daar de filter-envelope-versterking en de contoured-vco3-modulatie instellen. Maar precies andersom dan vermeld op de print. Of is dat alleen maar bij mij zo ?

Hij is nu al dicht geschroeft....zal de volgende keer eens op letten...

ps om de hoeveel tijd tune jij je memorymoog en bij de lamm moet dat ook om de zo veel tijd gebeuren?

ik heb beiden nu een jaar of zo, en beiden nog nooit hoeven tunen.
Ik weet niet welke hex-waardes de autotune genereert per oscillator, maar blijkbaar is de afstelling van de voiceboards nog steeds binnen het bereik van de auto-tune-funktie.

Bij de memorymoog Lamm maakt het geloof ik niet uit waar hij zit maar een standaard memorymoog zonder os update ligt tussen de 70 70 70 en 8f 8f 8f maar die ik heb, een geupgrade memorymoog naar een plus en met een sofware update, pakt hem bij mij al in de 60 60 60 aan gezien die iedeale waarde 7f 7f 7f is.

Heb zelf gemerkt als de eerste 4 hex codes rond de 7f zitten en de laatste 2 rond bv aa dan zegt hij ook al 6 tuned terwijl dan de keyboard tracking van de noten niet goed is? vaag dus dat bv c3 van het keyboard een valse noot zit maar
bij c1 of c5 niet.

Back