V-tone Bass Bdi21

m-prez

Stamgast
http://www.behringer.com/BDI21/index.cfm?lang=ENG

PICTURE41201.jpg

Ik wil met een basgitaar wat baslijntjes inspelen voor mijn synth/sampled beats.
Wellicht wordt het een jazz bass met passieve pickups.

harley_benton_hbbj5sb_5string_ebass_pimx_165301.jpg

Ik gebruik een yamaha mg10/2 mengpaneel met event 20/20 monitors.

Als ik nu zo'n behringer v-amp pedaal gebruik, samen met een jazz bass
kan ik die dan gewoon in die yamaha mixer pluggen en direct een mooi luid volume hebben en dan de rec out naar geluidskaart?
Welke neem ik dan mic xlr, line of insert i/o?

mg10-2_face_avant_mini.jpg

Je zult je bas altijd rechtstreeks in de V-Tone moeten steken.
Vanaf de V-Tone ga je naar je Yamaha-mixer. Je kunt dit zowel met een kabel met jackpluggen als een kabel met XLR-pluggen doen. Bij kortere kabellengtes maakt het weinig uit of dit gebalanceerd of ongebalanceerd gebeurd.

Je Denon-mixer kun je beter vergeten met je bas.
Deze heeft geen jack-ingangen, alleen een return zou je evt. hiervoor kunnen gebruiken, alleen moet je dan de EQ wel missen, die je op je yamaha wel vindt.

en dit:
Origineel geplaatst door m-prez
Zou ik bv kunnen de bas in 'mic bal. in' steken en dan via zo'n trs 'effect loop' naar de behringer di-box en terug gaan met als resultaat een mooi versterkte bass?
gaat echt niet werken.

Origineel geplaatst door gemmetje
Je zult je bas altijd rechtstreeks in de V-Tone moeten steken.
Vanaf de V-Tone ga je naar je Yamaha-mixer. Je kunt dit zowel met een kabel met jackpluggen als een kabel met XLR-pluggen doen. Bij kortere kabellengtes maakt het weinig uit of dit gebalanceerd of ongebalanceerd gebeurd.

Je Denon-mixer kun je beter vergeten met je bas.
Deze heeft geen jack-ingangen, alleen een return zou je evt. hiervoor kunnen gebruiken, alleen moet je dan de EQ wel missen, die je op je yamaha wel vindt.

en dit:

gaat echt niet werken.

Heb je de foto van de denon goed bekeken, er zit toch een jack mic in op met 2-band eq.

Kan het niet werken door: bas => vtone => denon mic in?

Back