Warning: Siel Site

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

senso

The Original Maniac
Vanavond via de forum "links" de daarin vermelde Siel-site bezocht.
Bij het doorlinken naar een van de instrumenten verscheen plotseling de waarschuwing
dat mijn computer wijd openstond voor eventuele hackers. Meteen Netscape gestopt en
Remote Access uitgeschakeld. Pas daarna weer opnieuw verbinding gemaakt. Leek me
gewoon het beste.
Hoewel ik mijzelf niet de tijd gegund had om de waarschuwing aandachtig te lezen, meen
ik dat er stond dat mijn computer een IP-adres aan het uitzenden was.
Kent iemand dit? Ooit zelf gehad?
:confused:

Ja...

Heel windows is zo gaar dat iedere scriptkiddie een website kan maken die je hele harde schijf aan je toont.

Oplossing: Get rid of windows, internet exploder en foutlook

Origineel geplaatst door murphi
Ja...

Heel windows is zo gaar dat iedere scriptkiddie een website kan maken die je hele harde schijf aan je toont.

Oplossing: Get rid of windows, internet exploder en foutlook

:gaap:

Iedereen heeft hekel aan Microsoft dus dat maakt ze een makkelijk slachtoffer.
Omdat er zoveel aandacht besteedt wordt om fouten te vinden (en om M$ onderuit te schoffelen) wordt Windhoos straks wel het beste OS wat je kan krijgen ;)
Maaruh... neem maar 's een bezoekje aan SecurityFocus en dan kan je zien dat die pinguindoos van jou of Mac OS ook zo lek is als een zeef.
Maarja...daar hoor je niemand over want het is zoooo makkelijk om met iedereen mee te lullen over Microsoft zonder zelf een goed onderbouwde kritiek te hoeven vormen.

Elk besturingssysteem heeft zijn voors en tegens. En om weer een beetje on topic te komen: geen kip op de dansvloer die het hoort of je het nu met een Mac, Windows PC of een Amiga gesequenced heb.

En laat dit nu geen ellenlang draadje worden over welk OS er nu beter is. :[> :[>
Dat gezeur hoor ik al bijna 20 jaar en de waarheid ligt nog steeds in het midden.

Oh...en dat met dat IP adres. Geen reden tot paniek.
Als je een beetje handig bent met JavaScript/PHP of whatever dan kan je zelf een paginaatje bouwen die je IP adres opvraagt.
Er gaat verder geen belangrijke info over het lijntje. Dus je hoeft niet bang te zijn dat de Business Software Alliance morgen voor je deur staat om die versie van Cubase die op je HD staat te claimen :)

R.

Laatst gewijzigd:
Re: Warning: Siel Site

Origineel geplaatst door senso
Vanavond via de forum "links" de daarin vermelde Siel-site bezocht.
Bij het doorlinken naar een van de instrumenten verscheen plotseling de waarschuwing
dat mijn computer wijd openstond voor eventuele hackers. Meteen Netscape gestopt en
Remote Access uitgeschakeld. Pas daarna weer opnieuw verbinding gemaakt. Leek me
gewoon het beste.
Hoewel ik mijzelf niet de tijd gegund had om de waarschuwing aandachtig te lezen, meen
ik dat er stond dat mijn computer een IP-adres aan het uitzenden was.
Kent iemand dit? Ooit zelf gehad?
:confused:

Ja dat is spam man. Gewoon om mensen bang te maken en security software te verkopen.

Dat programma draait niet eens op je Mac.

Is die Siel site niet van Sander/Sendex?

Origineel geplaatst door funxiun

:gaap:

SecurityFocus en dan kan je zien dat die pinguindoos van jou of Mac OS ook zo lek is als een zeef.

R.

Weet ik... alleen is het 9 van de 10 keer WEER foutlook die getroffen word door virussen.

En ik draai net zo goed windhoos hoor. Dr staat in onze studio ook nog een HP9000 maar ach ja gaaaaaaap...boring !!!

Nee, murphi, het zijn de gebruikers die het doen. Je moet ook vb script uitzetten.. GEWOON GEEN ATTACHMENTS VAN VREEMDEN OPENEN ! Outlook word gewoon vaak aangevallen, omdat het ook de meeste gebruikers kent.

Als achteloze gebruiker weet ik zoiets toch niet ?

Als je een nieuwe auto koopt hoef je toch ook niet eerst je stuur vast te draaien omdat het tijdens het rijden wel eens eraf kan vallen ?

Leert de mensch niet van z'n fouten? Dit weet iedereen toch al? Maar de mensch is nieuwsgierig...

En met een nieuwe auto rij je toch ook niet met 50 tegen de stoeprand.. dan kan ie kapot gaan. :)

Maar worden die virussen niet met elke mailclient geactiveerd, dus niet specifiek met OU. Toch?

Niet iedere mailclient zet zijn adresboek en dergelijke ongecodeerd neer.

Jongens, komop.. virussen zijn echt je EIGEN schuld.

a. goede firewall.
b. up to date virusscanner
c. geen onbekende mails openen.

Is dit teveel gevraagd? Laat die pc staan en koop een telraam ! Je koopt ook geen auto als je nog geen rijbewijs hebt. Mensen die klagen over dit soort dingen heb ik echt geen medelijden mee. En nu stop ik....

Ik heb norton zn wereld bol en 3 x in 2 dagen krijg ik
atteckars leuk dat je het ziet maar ik ken er niet wakker om liggen

Fijn dat er zoveel goeie raadgevingen binnenkomen. Maareh, ik gebruik geen Windhoos of
Foutlook, dus die kan ik de schuld niet geven. En onbekende atachments zal ik van ze
lang-zal-ze-leven nooit niet openen. Da's net zoiets als de Zweedse Hells Angels
op je verjaardagsfeestje uinodigen. :stupid

Ik heb Mac OS9, Netscape en Eudora, en het gebeurde gewoon tijdens het bezoeken van de
site. Blijf ik toch nieuwsgierig of ik de enige ben waarbij dat gebeurd is. Voor de
zekerheid blijf ik daar in de toekomst maar weg.

en ga vooral geen linux (redhat) firewall maken, want die is nog veel lekker dan windows omdat alles opensource is..
en dat van outlook: je windows kon al besmet worden als je die mail binnenkreeg, zonder attachment te openen. maarja, daar was ook wel weer een patch voor ofzo... blalbla. :Z

een OS is zo veilig als de gebruiker 'm insteld.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back