Yep. KDFX is erg goed.
Zelf heb ik een K2600S en ik ben zeer onder de indruk.
Dat instrument is zo expressief dat je gelijk afgestraft wordt als je niet zo heel goed kan spelen (zoals ik ;-)
Dat betekent wel dat de lat hoger gelegd wordt en je snel dingen leert / verfijnt.
(heel soms denk ik nog wel eens 'had ik maar een Motif' want dat smaakt goed , ook als je niet kunt koken ;-)
Enige nadeel is dat KDFX PAU's gebruikt, zeg maar de processoren voor de effecten.
En je hebt en slechts een paar (4 in totaal - geloof ik - voor de 4 FX bussen en nog 2 voor de AUX FX (globaal))
Een complexe reverb kost je al snel 2 of 3 PAU's en dan blijft er voor de andere bussen weinig meer over.
Voor multitembraal gebruik zijn de effecten van de ES bijvoorbeeld flexibeler - maar ook minder van kwaliteit.
De routing van de KDFX bussen is wel erg flexibel (naar verschillende outputs / mix en de volgorde e.d)
Voorbeeld EFFECT 1 > EFFECT 2 > EFFECT 3 > OUTPUT
De KDFX is in wezen globaal wanneer je een setup gebruikt.
Je kunt geloof ik wel de verschillende bussen aan verschillende programma's (channels) koppelen, maar dat is vrij beperkt.
Ik hoop dat de programmeurs bij Kurzweil nog even doorgaan met KDFX zodat er in de toekomst wellicht wat effecten bij komen. Ze zijn supergoed maar ik zou graag wat meer effecten willen zien als de laserverb reverb bijvoorbeeld.
meer info
www.sonikmatter.com
check de forums daar. Veel over Kurzweil en KDFX