ruilen sh101 met ms20 ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
*off topic mode on*
mijn 606 ligt bij boemtsjak ff einde deze maand ophalen
dan heeft ie trigger outs en trigger leds
weet er iemand nog een 606 te koop die ik ken modden?
geen achtelijke prijzen aub

Ik zou hem zeker ruilen. Maar dan alleen vanwege het financiele voordeel dat je opdoet. MS-20 is verder maar een slappe overgewaarde doos. Dat ding moet je dan gelijk voor goed geld verpatsen en dan lekker weer een 101 voor terug kopen. Hou je nog wat euros over ook.

wie weet.. de 'band' goldfrapp gebruikt m bijvoorbeeld af en toe over vocals (de filter dus) en dan krijg je de meest waanzinnig (theremin-achtige) geluiden. dus ik ga er wel eerst even lekker mee freaken.

richard d james schijnt er (waarschijnlijk vroeger) ook flink gebruik van gemaakt te hebben, hoewel je in zn kitlist altijd alleen maar x0x spul ziet staan.

en die 101 wil ik sowieso trug, khou mn ogen open.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Emiel........de MS20 is ........laat maar.......

Ach, troost je. Ik ben een van de weinige die niet van een MS-20 gecharmeerd is. Ik heb dat ding een week of 6 gehad en was blij dat ie de deur uit was. Is niet helemaal mijn bak denk ik. Daarbij verwachtte ik er denk ik ook te veel van.

Bij de doos van een 101 staat daar ook serie nr op ??
anders is het zonde hem tescheiden
Heeft hij ook zn battery klepje aan de onderkant ??
bij 606 zit daar het serie nr papiertje

>Bij de doos van een 101 staat daar ook serie nr op ??

geen idee, lijkt me niet eigenlijk. ik heb de doos er niet bij, maar t nummer staat op de onderkant.

>Heeft hij ook zn battery klepje aan de onderkant ??

nee aan de bovenkant.

overigens heb ik gister de ruil gemaakt, en ben dus op zoek naar een 101 ;-)

heb m nog maar een kwartiertje aan lopen draaien, maar voor freaky sounds is ie inderdaad erg ok. hij klinkt ook een stuk stoffiger dan de 101 wat direct ook het minpunt van het apparaat is. hij heeft niet veel punch, maar dat wordt dus weer gecompenseert met meer features.

Origineel geplaatst door miketv
hij klinkt ook een stuk stoffiger dan de 101 wat direct ook het minpunt van het apparaat is. hij heeft niet veel punch.

Dat is dus precies het probleem wat ik er mee had. Nee, geef mij maar een 101tje.

Hallo jongens...........eh appels en peren.

De 101 is een perfecte mono synth voor basjes en bliepjes.

De MS20 is een vette filterbank, effectendoos (envelope follower en pitch2cv zijn echt briljant) en er zit een vrij uitgebreidde semi-modulaire synth bij.

De MS zijn oscillatoren zijn niet zo heel stoer, maar dat stoffige van het filter is juist mooi...........

Ieder z'n mening natuurlijk, maar je weet allebei dat je de synthjes niet met elkaar kan vergelijken.

Sorry ben nou eenmaal een groot MS20 liefhebber.

>Ieder z'n mening natuurlijk, maar je weet allebei dat je de synthjes niet met elkaar kan vergelijken.

eeh sorry ? tuurlijk kan je ze met elkaar vergelijken! het zijn toch allebei (mono)synths ?
je kan juist goed vergelijken, en we zijn volgens mij tot de conclusie gekomen dat de 101 een sterk geluid heeft, en de ms20 meer kanten op kan qua geluid.

Een Minimoog en een mam freebass zijn ook monosynths......leuke vergelijking.

Maar..............ik hoop gewoon dat je het beestje ff de tijdgeeft.....it will grow on you.......als je er een beetje mee kloot zal je hem zeker gaan waarderen.

En anders.....heb ik nog wel een leuk monosynth te ruil voor die MS20 (:

>Een Minimoog en een mam freebass zijn ook monosynths......leuke vergelijking.

ja inderdaad. en die kan je toch ook met elkaar vergelijken ??? ik snap het probleem niet. als het ene ding beter is dan het andere heb je de vergelijken zelfs al gemaakt. maar laat ik niet verzanden in off-topic discussiefilosofie.

Ik wil er een in chroom en schijne oude casio keyboardjes te zijn ook chroom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back