mpc4000 "virtual samples"

plum

Nieuwkomer
Hallo Sampling Artists,

Is hier iemand die weet hoe de streaming functie van mpc4k werkt. Ik ben nu sinds een paar weken de blijde
bezitter van deze veelbelovende machine. De informatie hierover is schaars en tegenstrijdig. Ik heb ook een s5000
en verwachtte eigenlijk de functie ook op de mpc onder de sample pagina te vinden.

In de hoop op een positief antwoord

groet van plum

Hoi,

Op mpc-forums hang ik al weken rond en het is een goed forum, maar ook daar controverse. Het enige wat ik tot dusver te weten ben gekomen is dat met streaming tot dusver auditioning word bedoeld. Voorlopig zal ik mijn s5000 maar blijven gebruiken voor de hdsampling. Ik zou graag in contact komen met aki developpers, niet om te klagen maar ik ben benieuwd
wat de mogelijkheden en restricties zijn van het os. Hetzelfde heb ik met emu. Misschien zou het ,omdat hardwresamplers passé zijn (economisch gesproken) een (naief) idee zijn dat er een opensource ontwikkelings omgeving voor kwam.

jaja dream on

plum

De MPC4K heeft dezelfde engine als de Z4/Z8 toch? Staat me namelijk bij dat op de Akai mailinglist voorbij gekomen is dat de harddisk streaming zoals de S5/6000 die kennen niet in de Z4/Z8 zit, en dus ws. ook niet in de MPC4K.

volgens Akai nederland kan de z4/8 het niet maar de mpc4000 wel .
Ik heb daar ook geïnformeerd maar sindsdien geen antwoord meer gehad

nee
de 4k kan wav, snd streamen vd HD, dwz dat je je samples kan beluisteren voooraleer je ze in het gegeugen propt. Programs voorbeluisteren, zoals bij de S5/6k kan je er niet mee
samples streamen kan vanaf OS 1.60
Blijf weg van OS 1.71, die zit vol met ambetante bugs
Installeer OS 1.70, als je die nergens vindt, stuur ik dat wel ff door

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
nee
de 4k kan wav, snd streamen vd HD, dwz dat je je samples kan beluisteren voooraleer je ze in het gegeugen propt. Programs voorbeluisteren, zoals bij de S5/6k kan je er niet mee
samples streamen kan vanaf OS 1.60
Blijf weg van OS 1.71, die zit vol met ambetante bugs
Installeer OS 1.70, als je die nergens vindt, stuur ik dat wel ff door

is wel beetje off topic:

ik heb een mpc4k met os V1.71, wat zijn die ambetante bugs?
moet eerlijk zijn dat ik tot nu toe nog geen heb gezien.

Laat ik het afkloppen tot dusver nog geen bug gezien, maar gezien de verhalen ook op mpc-forums
heb ik voor de zekerheid images van alle os versies vanaf 1.5 bij de hand (met welke bug zal ik vandaag eens werken)
:
walker: happy grooving

Back