Would you like to try on my glasses? [Techno?]

Misschien dat daar wat mis is gegaan. Of het ligt gewoonaan mij :D Maar het nummer klinkt verder wel aardig. Is alleen niet mijn smaak.

toffe track, maar hij zou inderdaad heel wat minder blikkerig mogen klinken:)

ik zou misschien beginnen met alles eens door een equalizer te draaien met iets meer bas en ietsje minder middentonen en hoge tonen...het probleem is dat je hierbij ook moet zoeken hoe alles precies het beste geregeld staat, iets wat vrij moeilijk is met jouw setup...tja, probeer maar iets en laat het beoordelen zou ik zeggen:)

Origineel geplaatst door pad
Hmmm... wat zou ik daar aan kunnen doen?

hallo mr de pad , die reason maakt niet zo een mooie wave van het geheel .
je zou via rewire dmv cubase een betere (wave)eindmix krijgen.

voor de rest lekkerereere trrqack hoor

Klinkt lekker dat nummer.
Over dat uitmixen : Ik zou het een paar keer op andere instalaties luisteren en een beetje rommelen met een equalizer inderdaad, het blijft lastig vind ik. Zeker op een koptelefoon of labtop.

Het is op zich erg belangrijk dat je lol hebt in muziek maken, maar het is ook erg belangrijk dat je je muziek maakt op een betrouwbaar referentie punt..... Al die tijd die je er nu insteekt verliest deels zijn waarde doordat je de mix niet goed afstelt.
Investeer in goede monitoren....en blijf plezier houden!

bRzoeps

Dank voor de reacties allemaal!

Ik luister momenteel al op zoveel mogelijk installaties om te kijken hoe het klinkt. Toevallig had ik dit weekend de mogelijkheid om het ook op een compleet onbekende installatie te luisteren en het klonk inderdaad brakkig. Het klonk duidelijk niet warm genoeg. Ik zal eens proberen er een eq tussen te zetten en de geluiden nog eens na te lopen.

Als ik dat gedaan heb, zal ik de nieuwe versie wel posten.

Nogmaals bedankt voor de tips!

Ook al klinkt het wat blikkerig, ik hoor toch wel dat je er wat tijd hebt ingestoken.

En dat is niet altijd het geval bij sommige tracks die langs komen.

Structuur zit er wel in met de nodige break in het midden enzo.

Zonder te beginnen over stijlen is dit toch wel knap werk.

:geslaagd:

Back