Acid Wars, 24 Aug. Düsseldorf

CraZ

..
Aanstaande zaterdag (24ste Augustus)

Acid Wars

DJs: Brixton, Sorgenkint
Live: Hardfloor, Acid Junkies, Rob Acid
Start: 22.00

Enne.. bij goed weer is er buiten een barbeque.. wooha.. en een techno-rommelmarkt (303 voor 303 euro?).

Zover ik weet gaan de volgende mensen alvast:
Ik, CraZ, matt second en Boost?

Ik zou ook wel willen, maar heb helaas weer eens geen tijd. Mooi kloten.

niks twijfel je gaat

ik ben alvast op pad
ik zie julie allemaal daar

matt en ik zijn nu bij CraZ, nu nog wachten op hem en chinezen en gaan....

Peter?

[9-devils]whahahahaaaaaahaaa[/9-devils]

Origineel geplaatst door Boost303
Ik ben net ene paar dagen in Dortmund geweest deze week, ik weet nog niet of ik ga.

Duitsers zijn maar een chagerijnig volk, en mijn flappetap is ook niet zo dik meer

Ik ben nog in twijfel dus

sja weer zo een opmerking wanneer zijn duitsers ok na WW3 ?
als we door de fransen plat gegooid worden?

LOL

om de man met de ijzeren mouwen te quoten "BWAHAHA"

ik ga lekker naar lady dana vanavond...."BWAHAHA"

zo we zijn weer in nederland
was een mooie avond
veel 303's en 909's gezien gehoord !

en de acid junkies hebben hun samplebehendigheden eens even grondig laten horen (Axel F, Dominator, Quadraphonia , Speedy J , ... ) toch wel afknappertje

Rob Acid liet maar eens zien dat een PC zo nu en dan ook plotseling stil kan staan (CPU overload ?) wel een goede sterke sound

Hardfloor ! goed gedaan

goede acid gehoord ! ook slechte ..

Zo, ik heb me erg vermaakt. Ik heb veel inspriratie opgedaan! Dit is zo'n beetje wat er te zien was, door mijn ogen dan:

Om te beginnen: VEEL VROUWEN! :) Maar goed, dit is een synth forum dus daar zal ik het niet over hebben.

TOR 3 is een ontzettend mooie zaal. Lekker groot, leuk ingedeeld, echt een goede sfeer. De muziek ging hard (vooral ook het hoog, dat was minder...)
Meteen toen bwe binnen waren zagen we onze belgische vrienden, Emetic, Arkanoid, Dr. Fernando!, Eliminator en de rest van Binary Bassline Rec die AcidBrainz in Gent organiseren. Dat was een prettige samenkomst en daar zullen we de foto's nog wel van zien.

Verder waren er 5 live acts en NUL dj's!!! :) Dat is al opmerkelijk!

De avond begon met een 2 a 3 uur durende liveset van Sorgenkint.
Sorgenkint gebruikte een Electribe ER, ES, een Future Retro FR-777, een Roland MC-303 en een Quasimidi Revolution 309.
Twee personen bediende deze apparaten, eentje alleen de Electribes en eentje de rest. Meestal was er maar een melodie synth tegenlijk aan het blaffen, dus veel fouten maakten ze niet. De Future Retro klonk super! Van mooie 303s naar snerpende FM geluiden, enzovoort. Leuke tracks, maar niet echt iets structureels. Door de beperkte aanwezigheid van apparaten werd het vette FR geluid op een gegeven moment erg vervelend. Wel was alles echt live en daarmee bedoel ik de arragementen.
Hierna kwam Rob Acid:
Rob Acid gebruikte (G4) Ableton Live, een Nord Modular, Elektron MachineDrum en een dj effect met heel veel reverb.
Rob Acid maakte vette acid en dat kon je goed horen. Flink stevige sound en echt goed geproduceerd. Alles was al van te voren gesequenced en daar had ie volgens mij niet meer veel controle over. Twee maal was het opeens stil... CPU overload? Alle nummers liepen strak in elkaar over. Verder gebruikte ie om een climax te maken zijn DJ fx bak met o.a. een isolator en verder bpm gesyncte effecten. Dit maakt het dat het echt een dj set gaat lijken en dat vond ik jammer. Waarom wil een live-act een dj nadoen? Verder vette (gesampelde) 303s. Heel vet. Maar toch wil je iemand als een gek aan knoppen zien draaien. Nu was het een sequence van 2 minuten die heel langzaam veranderde en waar Rob geen controle over had. Verder kon ie daar wel leuke dingen mee doen, zoals 5/4 maten, 6 steps maten, 3 303s die precies bij elkaar passen laten horen enzovoort. Dat was leuk.
Vervolgens de absolute top: HardFloor!!
Hardfloor is wat mij betreft de koning van Acid. Tijdens het opbouwen kregen CraZ en ik het benauwd. De werkwijze van hardfloor is geweldig. Ze gebruikten 3 303s (met papiertje met sequencenummers erop!), een 909, een MPC2000xl, een Mackie 1604 en een nord modular. Ik heb nog nooit zo'n bijzondere klanken uit een 303 gehoord. Wat een prachtig samenspel tussen 3 303s. Echt ongelooflijk. Het is dat ik het zelf gezien heb dat het live was anders had ik het niet geloof. Heel bijzonder was ook dat ze echt met nummers werkte. Dus na een nummer een stilte en dan op naar het volgende nummer. Geweldig! Echt een live-act en geen wannabee dj-set. het BPM stond maar op een 135 of zo. Verder gebruikte ze de MPC als sample unit en natuurlijk als sequencer. Ze gebruikte de MPC in song mode, dus niet track muten, maar alles van te voren ingetoetst. De Nord Modular werd ook live ingespeeld. Al met al is dit verre weg de beste dance live act die ik ooit gezien heb.. kippevel. Na afloop ook even met ze gepraat. Heel relax!
Vervolgens kwamen onze voorbeelden de Acid Junkies:
De Acid Junkies maken gebruik van een MPC3000, een (PC) Ableton Live, een 303, een 606 (met veeeeeeeeel hoge tonen), een Tascam mixer en een Yamaha DX-200 of AN-200. Verder nog wat bakjes, maar dat waren geloof ik alleen maar fx bakken. De Acid Junkies zijn veranderd. De pompende Acid van vroeger is ingeruild voor, ik noem het eventjes, Duitse Techno. Zware beats uit de MPC3000 (songmode) gecombineerd met echt te eenvoudige melodielijntjes met een te simpel geluid. Dat is wat de duitsers wilden horen. Het publiek ging uit zijn dank. Verder flink wat 'bekende' samples gebruikt met Ableton live. Dat werd wel live erin gesleept. Harold was constant bezig met slepen. Natuurlijk werd er ook nog flink wat aan een 303 gerost dus het was nog steeds wel twee uur lang vet, maar na Hardfloor.... Misschien zijn wij ouder geworden, maar vroeger leek het minimalistiser te zijn.
Daarna kwam Brixton:
Brixton bestaat uit een gozer met een bizarre setup: Een MPC2000xl, verder 2 303s, Roland SH-9, Roland System 100-101 en 104 (Een analoge sequencer!!!!!), een dj-fx tool en een Korg MS-20. Flink muziek en veel stukken waar ie alles weg trekt en alleen een apparaat nog naar voren laat komen. Dat maakte het een leuke liveset met veel dynamiek waar mensen helemaal gek van werden in de positieve manier. Helaas maakte het bier me duizelig en zijn we halverwege naar huis gegaan. Ik weet zeker dat ik Brixton nog een keertje ga zien. Jammer dat ik Shine gemist heb met Brixton en Rob Acid.

Al met al een leuke avond zonder dj's. 303, 303, 303 en nog eens 303. Verder waren er zo'n 1000 mensen die er precies hetzelfde over dachten, namelijk 303, 303, 303 en nog eens 303. Acid Wars is een mooi feest en de volgende Acid Wars is in Munster en daar wil ik eigenlijk naar toe. Rob Acid en DR Fernando!

Mochten we gaan dan post ik het natuurlijk!

<center>
303s.jpg

Foto van Hardfloor's 303s met papier met sequences!</center>

Laatst gewijzigd:
mooi verhaal !

Back